Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
  • Nieuws
  • APK Group wint persprijs tijdens Communiquoi

APK Group wint persprijs tijdens Communiquoi

  • 15/03/2019

APK Group mag voortaan de Persprijs in haar trofeekast plaatsen. De Peltse infrastructuurbouwer won de prijs tijdens het marketing- en communicatiecongres Communiquoi, Dat vond plaats in Het Xpand in Beringen. Bovendien reikten Voka – Kamer van Koophandel Limburg en Hogeschool PXL ook de Communicatie Awards (Comma’s) uit. Shoppen in Genk, Unleashed (Mobile Vikings) en Belgische Fruitveiling vielen in de prijzen.

APK wint

De persprijs, die sinds 1997 wordt toegekend aan de Limburgse onderneming of organisatie die het beste communiceert met de pers, gaat dit jaar naar APK Group. Een vakjury van Limburgse journalisten motiveert de keuze als volgt: 

“APK Group hanteert een duidelijke, snelle en accurate communicatie bij elke stap in de uitgekiende overnamestrategie. De onderbouwde langetermijnvisie tilt het bedrijf op van een infrastructuurwerker naar een duurzaam en slim bedrijf met aandacht voor onder meer Internet of Things.

Bovendien is het maatschappelijke engagement via sponsoring van voetbalclubs en het bijhorend persoonlijk engagement van CEO Paul Kerkhofs een meerwaarde. Hij lanceerde ook eigen voorstellen in het kader van maatschappelijke problemen zoals de knelpuntberoepen.”

Er waren ook eervolle vermeldingen voor de andere genomineerden Isola en ITZU, die ook een knap staaltje van perscommunicatie toonden.  

De jury bestond dit jaar uit voorzitter Dominiek Claes (Het Belang van Limburg), Kurt Meers (Made in Limburg), Dirk Reynders (Radio 2 Limburg), Dirk Billion (TVLimburg) en Liesbeth Peeters (Voka – KvK Limburg). Vorig jaar ging de Persprijs naar Vangrootloon.

Beste Limburgse marcom-campagnes 

De Comma’s zijn de prijzen voor de beste Limburgse communicatie- en marketingcampagnes. Het lot van de genomineerden lag in de handen van het Communiquoi-publiek, stuk voor stuk personen met een sterke marketing- of communicatie-expertise. 

De winnaars:

-    Advertentie van het jaar: Shoppen in Genk 
(andere genomineerden: De Vlaamse Waterweg, Limburg.net )


-    TV-spot van het jaar: Unleashed (Mobile Vikings)
(andere genomineerden: Stad Bilzen, Gallo Romeins Museum )

-    Sociale media-campagne van het jaar: Belgische Fruitveiling
 (andere genomineerden: Kolmont Woonprojecten, Pami)

Keynotes en break-outs

Communiquoi pakte dit jaar ook uit met een keynote van de vooraanstaande marcom-veteranen Guillaume Van der Stighelen en Jan Callebaut. Ook journalist Tim Verheyden deed zijn onthullend Facebook-onderzoek uit de doeken. De aanwezigen werden verder uitgedaagd in vier break-out-sessies met ervaren marcom-specialisten.