Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
  • Nieuws
  • Alle medewerkers werken continu rond het concept ‘1 fan per dag’

Alle medewerkers werken continu rond het concept ‘1 fan per dag’

  • 14/02/2023

Wie zijn nu de ondernemers die bij Voka – KvK Vlaams-Brabant aangesloten zijn en deelnemen aan de verschillende Plato-trajecten? Om dat te weten, vragen we ze naar hun persoonlijke visie, passie, carrière, interesses … Uit 50 vragen selecteert de ondernemer er willekeurig 4. Het resultaat? Een mooi beeld van de mens achter de ondernemer. Deze keer zetten we Jeroen Van der Kelen, managing director bij Testo, in de kijker.

Wat vind je tot nu toe van de Plato-sessies Sales en Marketing en wat wil je er verder uithalen?

Tijdens ieder Plato-traject kom ik in contact met een nieuwe groep enthousiaste ondernemers. Doordat je een hele reeks sessies beleeft met dezelfde groep ondernemers, ontstaat er een openheid
waardoor er van elkaar kan worden bijgeleerd. In dit traject hebben we al nagedacht over een correcte prijszetting en tijdens de vorige sessie mocht ik zelf mijn case rond marketing automation
presenteren. Zo konden de andere deelnemers niet alleen bijleren van hoe wij onze marketing aanpakken, maar werden er mij ook nieuwe ideeën aangereikt om mijn eigen marketingtechnieken
te optimaliseren.

Wat vind je het allerleukste aan je job?

Ik werk het liefste aan mijn bedrijf. Even de operationele taken achterwege laten en Testo vanuit het perspectief van de klant bekijken. Welke nieuwe tendensen zijn er in de markt en hoe kunnen we hierop inspelen? Met deze kennis kan ik dan strategische projecten opstarten met mijn team om zo ons bedrijf klaar te maken voor de toekomst.

Hoe motiveer jij je team?

Ik sta zoveel mogelijk tussen de medewerkers. Door goed te luisteren leer je wat de echte noden zijn. Alle medewerkers werken continu rond het concept ʻ1 fan per dagʼ, waarbij iedere medewerker zich steeds 100% voor de klant probeert in te zetten om zo positieve feedback te ontvangen uit onze customer survey. Via een wisselbeker wordt de medewerker die hierin is geslaagd, in de bloemetjes gezet.

Hoe ziet succes er voor jou uit?

Als onderdeel van een Duitse groep wordt succes vaak uitgedrukt in financiële parameters en dashboards. Toch vind ik parameters als NPS (score die klanten geven aan onze service) en eNPS (score die medewerkers geven aan hun job) belangrijker. Deze parameters meten we meermaals per jaar, en als die positief evolueren, beschouw ik dat toch als een succes voor onze onderneming en voor mezelf.

Wat is je favoriete plek in de provincie Vlaams-Brabant en waarom?

We hebben het geluk om te wonen in de culinaire driehoek Halle – Dilbeek – Ninove, waar heel wat leuke restaurants zijn gevestigd. Ons favoriete restaurant is Sir Kwinten in Lennik. Daarnaast fietsen we ook graag op zondagnamiddag naar het kasteel van Gaasbeek met onze zoon. Een ijsje bij de Krijmerie mag dan zeker niet ontbreken.

Ik vind parameters als de score die klanten geven aan onze service en de score die medewerkers geven aan hun job belangrijker dan financiële parameters en dashboards.

Proximus