Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
  • Nieuws
  • 50 jaar Omnia Travel: Verrijkende reiservaringen

50 jaar Omnia Travel: Verrijkende reiservaringen

  • 08/08/2023

Dit jaar blaast het team van Omnia Travel vijftig kaarsjes uit. Om dit gouden jubileum extra in de verf te zetten, werd een stijlvol fotoboek ontworpen. In dit boek vind je een inspirerend overzicht van prachtige reisbestemmingen. Samen met zijn gepassioneerde medewerkers maakt directeur Jan Van Steen al vele jaren reisdromen van klanten waar. Van pool tot evenaar…

Voor de start van Omnia Travel reizen we een halve eeuw terug in de tijd. “In 1973 richtte de Belgische Boerenbond Agri Reizen op”, blikt Jan terug. “Van op de Oude Markt in Leuven organiseerde dit kantoor bedevaartreizen voor landbouwers. Al snel groeide dit nicheaanbod uit tot een brede waaier van vakantie-, groeps- en zakenreizen. Naast Leuven werden ook kantoren geopend in andere provincies, zodat we onze klanten de beste reisservice konden bieden.”

Omnia kantoor

“In 1998 kwam Agri Reizen onder de vleugels van de KBC Groep. Op dat moment wijzigde de naam naar Omnia Travel en werden de interne werking en het reisaanbod verder op punt gesteld. Als dochteronderneming van KBC hebben we vandaag vier strategisch goed gelegen verkooppunten: Antwerpen, Brussel, Gent en Leuven.”

Duurzaam ondernemen is een grote uitdaging voor de reissector. Die uitdaging gaan we graag aan!

Jan Van Steen

Klant in driver’s seat

Dankzij een rijke ervaring van 50 jaar en een team van een honderdtal gedreven medewerkers is Omnia Travel uitgegroeid tot een onestopshop voor zaken-, vakantie- en groepsreizen. Het leeuwendeel van de omzet situeert zich in het segment van zakenreizen, die goed zijn voor zo'n 70% van de omzet. “Met ons uitgebreide dienstenpakket en veelzijdige kennis van onze medewerkers kunnen we aan elke reisvraag voldoen. Omdat het boeken van een reis altijd opnieuw wat stress veroorzaakt, willen we het onze klanten zo makkelijk mogelijk maken. Dat doen we door transparant en persoonlijk te communiceren, 
en bovendien goed te luisteren naar specifieke klantenvragen. Die gepersonaliseerde aanpak wordt erg gewaardeerd. We hebben dan ook heel trouwe klanten die regelmatig terugkeren en zeer tevreden zijn.

Als we bij Jan polsen naar hoogtepunten in een halve eeuw Omnia Travel, moet hij niet lang nadenken. “In 2018 mochten we het staatsbezoek van koning Filip aan Canada organiseren. Dit project was voor ons team een fantastische uitdaging én de beloning van jarenlang hard werken. We slaagden erin om deze reis in goede banen te leiden. De voldoening achteraf was enorm."

Sector in beweging

Wie de website van Omnia Travel bezoekt, zal verrast zijn over het ruime reisaanbod. Van zakenreizen, vakantiereizen en groepsreizen tot schoolreizen, congressen en marathonreizen: Jan en zijn team bezorgen hun klanten onvergetelijke reiservaringen, naar traditionele én verrassende bestemmingen. “Iedereen is welkom bij ons: families, senioren, scholen, sportverenigingen, bedrijven … you name it! Sinds ik in 2005 directeur werd van Omnia Travel, heb ik enkele opvallende trends vastgesteld. Een ervan is de opkomst van lowcostreizen, wat de drempel voor heel wat klanten aanzienlijk verlaagd heeft. Tegelijk werden ook langeafstandsreizen alsmaar populairder, wat past in de trend om unieke ervaringen te beleven en te delen met anderen. Tot slot is duurzaam reizen aan een stevige opmars bezig: onze klanten pushen ons om reizen en ecologie zo efficiënt mogelijk met elkaar te verzoenen. Die uitdaging gaan we graag aan!”

omnia

Focus op duurzaamheid

Op het vlak van duurzaamheid heeft de reissector niet de beste reputatie. Dat beseft Jan maar al te goed. “Toch doen we vandaag al heel wat inspanningen om onze ecologische voetafdruk zo klein mogelijk te houden”, zegt hij. “Zo streven we in ons aanbod naar een gezonde mix van transportmodi, met vliegtuig, autocar en trein. Ook de discussies over CO2-compensaties en het gebruik van biobrandstoffen volgen we op de voet. En op 
onze reisbestemmingen gaan we maximaal voor duurzame accommodaties en geven we onze klanten nuttige tips. Vanuit Omnia Travel willen we mee aan de kar trekken om onze sector zo toekomstbestendig mogelijk te maken. We zijn klaar voor de volgende 50 jaar boordevol boeiende reiservaringen!”

Wie is ...
Jan Van Steen

Opleiding: Economie
Functie: Directeur
Traject: Werkte 7 jaar als deputy general 
manager voor BBL Travel en 3 jaar als 
managing director. In 2005 startte hij 
als general manager van Omnia Travel. 
Daarnaast is hij ook voorzitter van de 
Belgian Travel Organisation

Wat is ...
Omnia Travel

Opgericht in: 1973
Zaakvoerder: Jan Van Steen
Aantal medewerkers: 100
Activiteiten: Organisatie van zaken-, 
vakantie- en groepsreizen.
www.omniatravel.be

logo omnia

Proximus

Artikel uit publicatie