Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
  • Nieuws
  • 5. Hinterlandontsluiting via het spoor en snelweg

5. Hinterlandontsluiting via het spoor en snelweg

  • 03/02/2023

Om meer goederen per trein vanuit de haven naar het hinterland te brengen, zijn er extra investeringen in het spoor nodig. Enerzijds moet de verbinding richting Noord-Frankijk verbeterd worden, anderzijds moet vooral de spoorverbinding tussen Zeebrugge en Antwerpen dringend opgewaardeerd worden.

“Een echte havenspoorlijn die Zeebrugge en Antwerpen verbindt en goederen op een heel snelle manier tussen de 2 havens kan vervoeren, wordt dé topprioriteit voor de komende jaren” zegt Marc Adriansens, voorzitter Apzi - Voka West-Vlaanderen, stellig.

Ook de autosnelwegen verdienen een verdere upgrade. De limieten van de E403 zijn intussen bereikt: daarom moet er een derde rijstrook bijkomen tussen Roeselare en Brugge en dat in beide richtingen. De omvorming van de E34/N49 (met haar talrijke levensgevaarlijke kruispunten) tot volwaardige autosnelweg moet eveneens dringend aangepakt worden.

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag