Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
  • Joery en Howard van Watchtower

Joery en Howard van Watchtower

  • 02/01/2024

Heel wat bedrijfsleiders gaan nog op een verkeerde manier - of soms zelfs helemaal niet - om met de aanwezige data in hun bedrijf. Joery en Howard bieden daarom met Watchtower oplossingen aan ondernemingen om efficiënter en inzichtelijker met data om te gaan. Dankzij hun dashboard zorgen de data voor toegevoegde waarde.

Joery Lauwers en Howard Van Den Branden, de oprichters en zaakvoerders van Watchtower, hebben beiden een financiële achtergrond. “We werkten samen elk meer dan zeven jaar als consultants voor KPMG”, vertelt Joery. “Tijdens die periode hebben we gezien hoeveel bedrijven letterlijk nog blind varen. Er is heel wat financiële en andere data beschikbaar, maar er gebeurt niets mee. Met die wetenschap zijn we aan de slag gegaan en bouwde Howard – die zich na zijn KPMG-periode omschoolde tot data-engineer – een tool die alle aanwezige data verzamelt en in een interactief dashboard giet. Dankzij de analyse van die data kunnen dan door het management onderbouwde bedrijfsbeslissingen genomen worden.”

Visualiseren en rapporteren

“Ons dashboard is altijd een combinatie van standaardfunctionaliteiten en oplossingen op maat”, verduidelijkt Howard. “Tijdens een persoonlijk gesprek vormen we ons een beeld van de uitdagingen en de doelstellingen van een bedrijf. Op basis van deze info bepalen we in samenspraak met de klant de KPI’s en bouwen we dan een dashboard om deze op te volgen. Waar mogelijk met standaardfuncties en waar nodig met een oplossing op maat. Dankzij deze aanpak kan het dashboard ook perfect meegroeien met een onderneming. We zorgen ervoor dat onze oplossing alle beschikbare data capteert, maar enkel de data die je vandaag actief nodig hebt, gaan we visualiseren en rapporteren in het dashboard. Deze data kunnen dan onmiddellijk ingezet worden om efficiëntiewinsten te boeken. Bijvoorbeeld omdat het dashboard monotone en repetitieve taken die heel wat tijd kosten automatiseert.”

Neem onderbouwde beslissingen met behulp van je eigen data.

Joery Lauwers

Meegroeien

“Maar alle andere data zijn wel beschikbaar als historische data”, vervolgt Joery. “Daardoor is ons dashboard ook zeer geschikt voor startende ondernemingen. We werken met een maandelijkse abonnementsformule, zodat je enkel betaalt wat je nodig hebt. Ons dashboard centraliseert en toont de op dit moment relevante data. Voor starters zijn dit meestal vooral financiële parameters. Maar wanneer een bedrijf groeit, kunnen we makkelijk meer parameters – bijvoorbeeld data rond HR, sales, marketing of zelfs sustainability – in het dashboard verwerken. Zo kunnen we bedrijven op ieder moment de juiste oplossing én het gepaste traject bieden om – met behulp van hun eigen data – gestelde doelstellingen te bereiken.”

Start of schaal je onderneming met Bryo.

Jouw advertentie in Ondernemers?

Adverteren via Voka Mechelen-Kempen

Klik hier

Artikel uit publicatie