Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
  • De zes vragen aan… Kelly Verstraeten (Heroes)

De zes vragen aan… Kelly Verstraeten (Heroes)

  • 02/01/2024

Na meer dan tien jaar meegedraaid te hebben in verschillende branding agencies en opdrachten voor tientallen nationale en internationale klanten tot een goed einde gebracht te hebben, was voor Kelly Verstraeten de tijd rijp om een eigen onderneming te starten. Met het packaging design bureau Heroes richt ze zich op bedrijven die hun merk en verpakkingen future proof én duurzaam willen maken.

1. Hoe zag Heroes het levenslicht?

Kelly Verstraeten: “Van opleiding ben ik grafisch vormgeefster. Daarnaast heb ik ook een postgraduaat brand and packaging design op zak. Na mijn afstuderen werkte ik voor verschillende bureaus en was ik betrokken bij nationale en internationale campagnes voor – vaak – grote bedrijven. Na twaalf jaar was ik op zoek naar een nieuwe uitdaging. Naar een eigen invulling van mijn creativiteit en meer flexibiliteit ook. Met de oprichting van Heroes heb ik resoluut voor die eigen weg gekozen. Ik geloof sterk dat onze wereld meer duurzaamheid nodig heeft en met mijn eigen bedrijf werk ik voor starters en kleinere bedrijven die deze duurzaamheidsgedachte ook hoog in het vaandel dragen.”
 

2. Wat is het businessmodel van Heroes?

Kelly Verstraeten: “Heroes is een brand and packaging bureau, maar de nadruk ligt toch vooral op de verpakkingen. We zijn gespecialiseerd in het bedenken, ontwerpen en productieklaar maken van verpakkingen. Achter onze verpakkingen zit altijd een duidelijk verhaal. In functie van de verpakking gaan we waar nodig ook wel een stukje merkontwikkeling meenemen. Maar we zijn bijvoorbeeld niet het bureau dat voor een bedrijf de volledige huisstijl gaat ontwikkelen. We werken hoofdzakelijk voor bedrijven actief in de voedings- en drankensector. Daar ligt onze expertise en kunnen we echt het verschil maken.”

We zijn op ons sterkst als we inzetten op duurzaamheid.

Kelly Verstraeten, Heroes

3. Hoe maken jullie het verschil?

Kelly Verstraeten: “Wij hebben echt de technische kennis wat betreft verpakkingen in huis. Dankzij onze jarenlange ervaring weten we wat echt belangrijk is, hoe een goede verpakking in elkaar zit. Welke materialen het product optimaal beschermen en de houdbaarheid verlengen. Heroes is ook op z’n sterkst wanneer we aan de slag kunnen gaan voor merken die veel aandacht hebben voor duurzaamheid. In dat geval kunnen we de boodschap van de klant zeer krachtig overbrengen. We bepalen dan mee hun ‘tone of voice’ en ‘look and feel’. We kunnen dan ook volop kiezen voor de meest duurzame oplossing qua verpakking.”

4. Wat betekent Bryo voor jou?

Kelly Verstraeten: “Als medewerker in een bedrijf doe je heel wat ervaring op die je kan meenemen naar je eigen bedrijf. Maar een ondernemer heeft toch ook heel wat kennis nodig die je niet opdoet in loondienst. Ik ben vooral met Bryo gestart om die skills bij te spijkeren. Om te leren van andere ondernemers, van mensen die ook gepassioneerd zijn door hun product of dienst. Tijdens de Bryo- bijeenkomsten wisselen we ervaringen uit en dagen we elkaar ook uit. Die interactie heeft me al veel nuttige tips opgeleverd. Ook uit de sessies leer ik iedere keer nieuwe dingen. Persoonlijk heb ik zeer veel gehad aan de workshop rond groeien en deze rond je tonen via social media. En ook de sessie rond prijszetting was zeer interessant. Momenteel volg ik het StartUp-traject en de beslissing om daarna door te stromen naar het ScaleUp-traject is al genomen. Ik wil zeker in het netwerk van Bryo én Voka betrokken blijven.”

5. Wat brengt de toekomst voor Heroes?

Kelly Verstraeten: “In de eerste plaats wil ik vooral plezier hebben in wat ik doe. Het is zeker de bedoeling om te groeien met Heroes, maar dat willen we liefst doen met de juiste projecten en klanten. We gaan echte partnerships aan met klanten die ook geloven in duurzaam ondernemen, zodat we samen groeien en op een gezonde manier stappen vooruit zetten.”

6. Zijn er nog dingen die je andere startende ondernemers zeker wil meegeven?

Kelly Verstraeten: “Sta open voor advies en luister naar mensen met ervaring. Maar durf ook op je eigen gevoel vertrouwen en er dan voor te gaan. Als je valt, kan je altijd terug rechtstaan. Af en toe eens vallen is zelfs nodig om sterker te worden. Geef ook van in het begin voldoende aandacht aan je eigen identiteit. Denk goed na over de richting die je wil inslaan en volg dat pad dan resoluut.”

Jouw advertentie in Ondernemers?

Adverteren via Voka Mechelen-Kempen

Klik hier

Artikel uit publicatie