Overslaan en naar de inhoud gaan
  • 04/12/2024

Bedrijfsvideo’s. Het internet staat er bol van. Ines De Vos van het Mechelse productiehuis Little Harry pakt de dingen graag anders aan: humoristisch, speels, creatief en liefst ook immersief. We gaan bij Ines op de koffie in het prachtige historische pand van Little Harry in de Kanunnik de Deckerstraat. Omgeven door beschermd erfgoed hebben we het over haar liefde voor cultuur en vuren we onze klassieke ‘zes vragen’ op haar af.

1. Hoe zag Little Harry het levenslicht?

“De meeste mensen die hier werken maakten vroeger televisieprogramma’s. Ook ik werkte vanuit het productiehuis Koeken Troef voor de televisie. Omdat we moeilijk mensen vonden die nog voor Koeken Troef wilden werken, richtte ik een ander productiehuis op. Ik heb Little Harry overgenomen van Gerty Christoffels en ben opnieuw begonnen. Dat waren moeilijke tijden. Maar voor mij is er wel iets moois uit voortgekomen: een bedrijf dat werkt rond immersieve ervaringen en cultuur. Met tv heb ik eigenlijk niet zoveel. Hoe ik hierin ben gerold? Via Fernand Huts. Hij vroeg ons om een belevingsexpo te creëren rond een grote collectie boeken over Reynaert de Vos. We creëerden een fietstocht met verschillende immersieve stops waar 70.000 mensen aan deelnamen.”

2. Wat is het businessmodel van Little Harry?

“We creëren immersieve ervaringen voor de erfgoed-, kunst- en cultuursector. Zoals de digitale wandeling rond Léon Spilliaert met de Ostend City Walks-App. Maar we hebben ook een groot aanbod voor bedrijven. Altijd met als doel om de betrokkenheid van werknemers of klanten te vergroten. Altijd humoristisch en speels. Denk aan originele bedrijfsvideo’s of -documentaires, digitale en gepersonaliseerde stadsspelen voor teambuildings en getuigenissen om het erfgoed van een familiebedrijf te capteren voor de volgende generaties. Of audiovisuele employerbrandingcampagnes waarbij we werknemers op een échte manier in beeld brengen. Hier zie je het verschil dankzij onze jarenlange ervaring in televisie.”

3. Hoe maken jullie het verschil?

“Bij ons moet je niet aankloppen voor een klassieke communicatiecampagne. De meeste communicatiebureaus focussen op het bedrijf of het product. Wij pakken het anders aan en zetten de kijker of bezoeker centraal. Wij doen aan belevingscommunicatie: wat is de beleving van jouw klant? Het resultaat: een grotere betrokkenheid van je doelpubliek. Onze USP is onze expertise in televisie. Wij zoeken uit wat wel en niet werkt. En we vinden het heel leuk om de creativiteit en humor die we ervoor in tv- programma’s stopten nu op een andere manier in te zetten. We werken volledig op maat en steken er veel tijd in om elk project uniek en authentiek te maken.”
 

4. Wat betekent Plato voor jou?

“Onze vorige opdrachtgevers waren vooral televisiezenders. Dat is een kleine community. Plato betekent voor mij leren netwerken. Ik vind ondernemen soms eenzaam. Vaak komen er nieuwe dingen op je pad waarover je niet met je naaste omgeving kunt praten, want ze hebben er geen ervaring mee. Wat ik zo fijn vind aan Plato is dat je gelijkgezinde mensen ontmoet die hetzelfde meemaken en die tegen dezelfde dingen aanlopen. Je deelt de drive om je zaak te doen werken. Je geeft tips en tricks en leert veel van elkaar. Uit elke sessie neem ik wel iets mee.”

5. Wat brengt de toekomst voor Little Harry?

“Ik wil me nóg meer inzetten om creatieve concepten uit te werken voor bedrijven. Om op een speelse en humoristische manier hun werknemers, producten of diensten in de kijker te zetten. Mijn doel: hen als bedrijf laten opvallen in de massa. Hun boodschap laten nazinderen. Daarnaast wil ik in de toekomst meewerken aan grote immersieve projecten in de erfgoed-, kunst- en cultuursector. De immersieve ervaring in het KMSKA of die van Chocolate Nation zijn Hollandse producties. Dat vind ik spijtig. Met Howest in Kortrijk hebben we de beste gameschool van de wereld. Het zou toch goed zijn als we volledig Belgische producties kunnen maken?”

6. Zijn er nog dingen die je aan andere startende ondernemers wil meegeven?

“Mijn beste tip: gewoon doen. Iemand heeft dat ooit tegen mij gezegd. Er bestaat geen geijkte formule. Iedereen geeft je advies maar uiteindelijk moet jij het doen. Je moet het wel verdomd graag doen want anders hou je het niet vol. Mensen kijken naar jou als ondernemer en ze zien bij wijze van spreken alleen de wagen waar je mee rijdt. Wat ze niet zien: de stress, de valkuilen, het leergeld en alle opofferingen die je maakt. De hele weg daarnaartoe is pittig. Het blijft ook pittig. Maar ik zou niets anders willen doen.”

Ook interesse in Plato?

Meer informatie vind je hier!

Maarten Pino

Plato coördinator

Full bio of Maarten Pino

Elien Vingerhoets

Plato coördinator & adviseur familiebedrijven

Full bio of Elien Vingerhoets

Jouw advertentie in Ondernemers?

Adverteren via Voka Mechelen-Kempen

Klik hier

Artikel uit publicatie