Skip to main content
  • Home
  • Limburg
  • Supply Chain optimalisatie: slimmer van order tot return!
inn

Supply Chain optimalisatie: slimmer van order tot return!

Hoe kan ik mijn end-to-end logistieke keten goed onder controle houden en tegelijk tegemoet komen aan alle verwachtingen van de organisatie en vooral, de eindklant? In deze opleiding staan we stil bij hoe je de zwakke schakels in je supply chain blootlegt en hoe je vervolgens slimmer van order tot return gaat. 

In deze opleiding bekijken we enkele inspirerende trends die je helpen bij het organiseren van je supply chain. De verwachtingen van de consument keren steeds vaker terug in de B2B omgeving en dat vraagt best wat transformaties. Customer Experience dient dus aan de basis te staan van een georganiseerde supply chain. 

Het verbeteren van de customer expierence, zal enkel kunnen door doorgedreven digitalisatie. 44% van de bedrijven heeft nu een digital first aanpak, en dat moet een pak hoger. Ben je geïntegreerd van je customer service tot en met je transporteur? Kan de klant zelf zijn bestelling volgen en retourneren indien nodig? Daarenboven denkt de klant ook aan de toekomst en laat dit vaak merken in de keuzes die hij maakt. De keuze hangt vaker en vaker af van de sustainability van je oplossing. Supply chain en logistiek hebben nu eenmaal een slechte reputatie op milieu-vlak. Bied je ook groenere oplossingen aan en communiceer je er rond? 

Deze opleiding is gericht op het verbeteren van de samenwerking tussen de verschillende actoren in de supply chain keten, van de leveranciers tot aan de eindklant. Op verschillende plaatsen in de service -en goederenstromen leer je optimalisaties definiëren en koppelen aan concrete acties met als doel om samen met uw partners maximale waarde voor de klant te genereren. Dit wordt geschetst aan de hand van concrete praktijkvoorbeelden. 
 

Interactieve sessie waarbij je inzicht krijgt in best practices en voorbeelden krijgt aangereikt om optimalisaties te bekomen niet enkel binnen de service- en goederenstromen, maar ook binnen de informatiestromen en de financiële stromen.

Supply Chain managers, Procurement manager, Warehouse managers, Customer Service manager, Logistieke managers; kennis van processen binnen je organisatie en je customer promise zijn een voordeel.

Katrien Brems, Product and Sales Development Manager, DHL Express Belgium experienced in Solution Design for high demanding logistic warehouses. 

Het volledige aanbod van Voka - KvK Limburg rond innovatie vind je hier

Erkenningsnummer KMO-portefeuille:
DV.O105507

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Opgelet: Bedrijf inschrijving = bedrijf factuur = bedrijf aanvraag KMO-portefeuille. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

KMO-portefeuilleMensuraProximus

Vind alle opleidingen via www.voka.be/limburg/kameracademie

Contactpersoon

Willem Degol

Adviseur internationalisatie & innovatie

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 120,00 excl. BTW

Niet-leden:
€ 150,00 excl. BTW

Voorwaarden

100% van de deelname is verschuldigd als de annulering op minder dan 14 kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk gebeuren (per e-mail). Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?

ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
Logo Hands
Logo G4S
Logo JAM
Ethias
Trixxo