De cluster strategie vertrekt vanuit de vraag wat strategie nu eigenlijk is en gaat dieper in op verschillende strategiemodellen. Leren keuzes maken is belangrijk om succesvol te blijven. In deze cluster reiken we handvaten aan die bepalend zijn om net de juiste keuze te maken om jouw bedrijf een versnelling hoger te laten schakelen. Met jouw strategisch plan in je handen kan je verder bouwen aan de groei van jouw bedrijf.
Doelgroep
Eigenaars-Ondernemers die de strategie van hun bedrijf willen verfijnen en tot een strategisch plan willen komen.
Programma
Belang van strategie
- Product/klant matrix
- SWOT analyse
- Klantenbevraging
- Unieke toegevoegde waarde
- Strategische verandering
Strategisch plan
- Waarom een strategisch plan?
- Missie – visie – waarden
Strategie als een proces
- Huidige situatie
- Interne analyse
- Externe analyse
- SWOT
- Unieke toegevoegde waarde
- Strategische opties
- Groeiprojecten
- Plannen en uitvoeren
Eindopdracht: Strategisch plan voor jouw bedrijf
Docent: Prof. dr. Vincent Molly is professor strategy, entrepreneurship & familiy business aan de KU Leuven en Antwerp Management School.
Sessie 1 | 01/10/2020 | 16u30 - 21u00 |
Sessie 2 | 22/10/2020 | 16u30 - 21u00 |
Tweedaagse | 20/11/2020 & 21/11/2020 | 09u00 (vrij) - 15u00 (zat) |
Sessie 4 | 17/12/2020 | 16u30 - 21u00 |
Erkenningsnummer KMO-portefeuille:
DV.O105507
Aantal opleidingsuren: 23,5 uren
Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.