Een tevreden klant is goud waard! Zeker als hij het aan iedereen vertelt. Ontdek in deze tweedaagse online workshop op 12 & 24 november 2020 de belangrijkste tools van service design waarmee je elk proces, elke dienst of elk product klantgericht optimaliseert.
Wat is er beter dan een klant die eenmaal je producten koopt? Een klant die dat tweemaal doet en dan aan iedereen vertelt hoe goed die ervaring was.
De uitdaging binnen je bedrijf is dan ook duidelijk: zorg voor gelukkige en trouwe klanten en geslaagde klantervaringen!
In deze hands-on online opleiding service design:
- leer je belangrijke tools en technieken waarmee je je dienstverlening klantgericht organiseert
- krijg je een duidelijke kijk op de big picture (De ervaring van de klant is nu eenmaal het resultaat van interne processen, handelingen en beslissingen. Het is aan jou om ze goed op elkaar af te stemmen.)
- ga je voor een duidelijkere positionering en differentiëring van je bedrijf
- leer je nieuwe klanten verleiden en bestaande klanten behouden
- tips & trick over het optimaliseren, ontwikkelen van diensten, producten, processen die aangepast zijn op de noden van hun doelpubliek
- ...
De inhoud van de opleiding:
- introductie service design
- link met andere methodes (design thinking, etc.)
- cases
- methodologie
- proces
- methodes & technieken
- casework
- wrap-up + vragen
Er is geen voorkennis vereist.
Denk wel al even na over je specifieke uitdagingen of projecten waarop je de methodes van service design kunt toepassen.
Arnaud Dierickx is User-Centered Strategist bij U-Sentric.
Arnaud helpt klanten na te denken over hoe ze hun klanten centraal kunnen zetten in hun dagelijkse activiteiten. Hij leert hen methodes gebruiken zoals service design, design research, design thinking, en dat zowel op operationeel als strategisch niveau.
Arnaud heeft:
- een master in innovatie van KU Leuven
- een master in innovatie, entrepreneurship en strategie van Solvay Brussels School
- een master in Design Methods van de Institute of Design in Chicago
- een brede ervaring in het oplossen van klantgerelateerde vraagstukken (voor o.a. Solvay, het departement Werk en Sociale Economie, de Europese Commissie, Televic, UCB, Averbode, ...)
Het volledige aanbod van Voka - KvK Limburg rond innovatie vind je hier.
Erkenningsnummer KMO-portefeuille:
DV.O105507
Aantal opleidingsuren: 6 uren
Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Opgelet: Bedrijf inschrijving = bedrijf factuur = bedrijf aanvraag KMO-portefeuille. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.