Skip to main content
inn

Service design

‘Service Design’ biedt je de tools en technieken die je helpen bij het maken van een dienstverlening waarover klanten willen spreken. Het biedt kansen om innovatief aan de slag te gaan met klantervaringen. In deze dagopleiding maken we je bekend met de technieken en kneepjes die vaak gebruikt worden in Service Design projecten, zodat je zelf je processen, diensten en producten klantgericht kan optimaliseren. 

Wat is er beter dan een klant die eenmaal je producten koopt? Een klant die dat minstens tweemaal doet en dan tegen iedereen vertelt hoe goed die ervaring wel niet was. Een uitstekende ervaring creëren is één van de belangrijkste aspecten die er voor zorgt dat klanten een tweede (en meerdere) aankoop zullen doen. En vaak krijg je maar éénmaal een kans om een goede indruk achter te laten.

Vandaag meten vele bedrijven hun klantentevredenheid op één of andere manier. En of het nu een score is op 10, een aantal sterren, of smileys het meten van de klantervaring/tevredenheid is de eerste stap om inzichten te verwerven en ze te verbeteren. Maar hoe maak je dan ervaringen die leiden tot happy en trouwe klanten, hogere klantentevredenheid, en zelfs meer tevreden medewerkers?

‘Service Design’ biedt je net die tools en technieken aan die je helpen bij het maken van een dienstverlening waarover klanten willen spreken. Service Design is ook een totaal aanpak: de ervaring van de klant is nu eenmaal het resultaat is van interne processen, handelingen, en beslissingen. Service Design kijkt hoe je al deze elementen op elkaar kunt afstemmen.

Additioneel kan Service Design helpen om bedrijven beter te positioneren en te differentiëren, nieuwe klanten aan te trekken en bestaande klanten te houden, en een organisatie klantgerichter te maken.
 

Deze dag rond Service Design zal praktisch en hands-on zijn. Zo willen we de deelnemers bekend maken met technieken die vaak gebruikt worden in Service Design projecten. Tijdens de dag zullen we de volgende aspecten behandelen.

  • Introductie Service Design
    • Link met andere methodologieën (Design Thinking, etc.)
  • Cases
  • Methodologie
    • Proces
    • Methodes & Technieken
  • Casework
  • Wrap-Up + vragen


 

Er is geen voorkennis vereist voor de deelname aan deze sessie.
Aangezien er verschillende methodes worden voorgesteld, is het wel interessant om reeds na te denken over jouw specifieke uitdagingen of projecten waarop de methodes toegepast kunnen worden.

Arnaud Dierickx is User-Centered Strateeg (of Gebruikers Gerichte strateeg in het Nederlands) bij U-Sentric. 

Arnaud helpt klanten na te denken over hoe ze hun klanten centraal kunnen zetten in hun dagelijkse activiteiten. Dit door het gebruik van methodologieën zoals Service Design, Design Research, Design Thinking, en zowel op operationeel als strategisch niveau. Arnaud heeft een master in Innovatie van KULeuven, een master in Innovatie, entrepreneurship, en strategie van Solvay Business School, en een master in Design Methods van de Institute of Design in Chicago. Daarnaast heeft hij klantgerelateerde vraagstukken opgelost voor bedrijven zoals Solvay, Het Departement Werk en Sociale Economie, De Europese Commissie, Televic, UCB, Averbode en vele andere.

Het volledige aanbod van Voka - KvK Limburg rond innovatie vind je hier

 

Erkenningsnummer KMO-portefeuille:


DV.O105507

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Opgelet: Bedrijf inschrijving = bedrijf factuur = bedrijf aanvraag KMO-portefeuille. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

KMO-portefeuilleMensuraProximus

Vind alle opleidingen via www.voka.be/limburg/kameracademie

Contactpersoon

Willem Degol

Adviseur internationalisatie & innovatie

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 350,00 excl. BTW

Niet-leden:
€ 450,00 excl. BTW

Voorwaarden

100% van de deelname is verschuldigd als de annulering op minder dan 14 kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk gebeuren (per e-mail). Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?

ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
Logo Hands
Logo G4S
Logo JAM
Ethias
Trixxo