Als eigenaar-ondernemer ken je je product als de beste. Toch is het belangrijk om af en toe je verkoopstrategie in vraag te stellen. Dat doe je door eerst je verkooporganisatie in kaart te brengen. Vervolgens ga je aan de hand van de juiste vraagstelling na hoe je jouw sales naar een hoger niveau kan tillen. Moet je nieuwe markten verkennen? Moet je anders prospecteren? Spendeer je te veel tijd aan prospecten die niets opbrengen? Hoe gaan jouw verkopers aan het werk? Door bij deze vraagstukken stil te staan hou je je focus scherp en werk je naar een salesplan voor jouw bedrijf.
Doelgroep
Eigenaars-Ondernemers die zelf een actieve rol spelen in de verkoop of verkopers aansturen.
Programma
Sessie 1 – Jouw salesaanpak vandaag
- Hoe ziet jouw salesaanpak er vandaag uit?
- Op zoek naar de sterktes en zwaktes van sales in jouw bedrijf
- Leads krijgen?
- Leads afronden?
- Customer service?
- …
Sessie 2 – Sales rendabel maken
- Sales zelf doen of out-sourcing?
- Praktijkvoorbeelden en hun salesaanpak
Sessie 3 – Focus op nieuwe klanten
- Nieuwe klanten benaderen
- Nieuwe markten aanspreken
- Sales en marketing
Sessie 4 – Focus op bestaande klanten
- Meer omzet bij bestaande klanten
- Relatie met bestaande klanten
Docent: Stijn Skondras bouwde een Europees sales outsourcing bedrijf uit. Hiermee ondersteunt Skondras bedrijven zoals Microsoft, Oracle, Atlas Copco, Engie Fabricom, Elegant, Bol.com met hun verkoop.
Aantal opleidingsuren: 12 urenErkenningsnummer KMO-portefeuille:
DV.O105507
Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.