
Voka – KvK Limburg en haar netwerk MarCom maken met trots de genomineerden bekend van de MarCom-Awards 2025. Marketeers en communicatieprofessionals uit Limburg dienden de voorbije weken verschillende dossiers in binnen de categorieën ‘Limburgse Marketingcampagne van het Jaar’ en ‘B2B-Merk van het Jaar’. Voor de Limburgse Persprijs is geen kandidaatstelling mogelijk. “Onze genomineerden van dit jaar tonen de kracht van creatieve en impactvolle communicatie en marketing voor onze economie én bij uitbreiding onze samenleving”, zeggen Johann Leten en Miet Driesen, gedelegeerd bestuurder van Voka – KvK Limburg en voorzitter van het netwerk MarCom. De winnaars worden bekendgemaakt op donderdag 20 november, tijdens de Dag van MarCom in FRAME Hasselt.
Met de MarCom-Awards willen Voka – KvK Limburg en haar netwerk MarCom marketing- en communicatieprofessionals belonen voor hun belangrijke bijdrage aan de bedrijfsresultaten en tegelijk experten in de sector inspireren om de nodige creativiteit aan de dag te leggen in hun constante zoektocht naar vernieuwing en maatschappelijke impact. Tot eind september konden geïnteresseerde marketeers en communicatieprofessionals hun dossiers indienen in twee prijscategorieën: ‘Limburgse Marketingcampagne van het Jaar’ en ‘B2B-merk van het Jaar’. Voor de Limburgse Persprijs is geen kandidaatstelling mogelijk.
De jury van de twee Vokawards bestaat uit: Miet Driesen (Voorzitter Netwerk MarCom/Sint-Trudoziekenhuis), Kristof Schiepers (Hands), Michel Libens (Propaganda), Anneleen Jacobs (Jaga), Renate Nelis (Nelissen Steenfabrieken) en Herve Van de Weyer (Hogeschool PXL).
Limburgse Marketingcampagne van het Jaar
De prijs voor “Marketingcampagne van het Jaar” bekroont de campagne die op uitzonderlijke wijze heeft bijgedragen aan het succes en de uitstraling van een merk of organisatie. De jury beoordeelde de dossiers op creativiteit, effectiviteit en maatschappelijke relevantie. Dat resulteerde in deze drie genomineerden (in alfabetische volgorde):
Ciner Glass Belgium: “Flessengeluk”
De toekomstige glasproducent uit Lommel zorgde met een creatieve employer branding-campagne er niet alleen voor om louter de vacatures in te vullen, maar vooral ook om mensen te raken bij de geschiedenis van de regio. Het creëert zo een sterk fundament voor merkwaarde, herkenbaarheid en geloofwaardigheid.
KRC Genk: “Strive For Five”
Na een uitzonderlijk seizoen in de reguliere voetbalcompetitie wilde KRC Genk bij het streven naar de vijfde landstitel de hele regio betrekken bij deze missie. Met een campagne die verbond en inspireerde zijn ze daar volgens de jury zeker in geslaagd.
Stad Genk: “Das echt”
Met een creatieve stadsbrede campagne toonde Stad Genk zich een voorbeeld in overheidscommunicatie. De aanpak combineerde storytelling, participatie en innovatieve marketingtechnieken om inwoners en bezoekers op een originele manier te betrekken tot één krachtig stadsmerk.
De winnaar van deze categorie wordt gekozen door het publiek tijdens de Dag van Marcom op 20 november.
Limburgs B2B-Merk van het Jaar
De prijs voor “B2B-Merk van het Jaar” bekroont het merk dat zich het afgelopen jaar heeft onderscheiden in de zakelijke markt. De jury keek naar de unieke positionering, innovatieve marketing, merkbekendheid en duurzame impact. De drie genomineerden zijn (in alfabetische volgorde):
APK Group
Deze Noord-Limburgse speler in technische installaties groeide de voorbije jaren uit tot een betrouwbare partner voor industriële klanten. Met een sterke merkstrategie en focus op innovatie wist APK haar positie in de B2B-markt verder te verstevigen.
Fruitsnacks
De leverancier van fruit op het werk uit Nieuwerkerken zette haar missie kracht bij met een doordachte marketingaanpak rond gezondheid, welzijn en duurzaamheid. Fruitsnacks toont hoe een lokaal merk nationaal kan uitgroeien tot hét referentiepunt in haar niche.
Back in Use/Out of Use
Back in Use, onderdeel van Out of Use, heeft de missie om professionele elektronica een tweede leven te geven. De recyclagespecialist uit Beringen zet zo sterk in op circulaire economie en verantwoord omgaan met elektronisch afval.
Limburgse Persprijs
Met de Limburgse Persprijs beloont Voka – KvK Limburg sinds 1997 ondernemingen en organisaties die uitblinken in duidelijke, snelle en accurate (pers)communicatie. Bereikbaarheid, nieuwswaarde, maatschappelijke relevantie en creativiteit zijn de voornaamste beoordelingscriteria. De genomineerden voor 2025 zijn (in alfabetische volgorde):
Autogroep Paesmans
De familiale autohandelaar bestaat al 76 jaar en onderscheidde zich door transparante communicatie tijdens haar groei in het aantal vestigingen en merken. De openheid en consistentie in hun media-aanpak leverden hen veel geloofwaardigheid op.
Kepler
Deze innovatieve scale-up uit Genk wist op korte tijd de aandacht te trekken met een helder verhaal over de ontwikkeling en de bouw van modulaire huizen, ondersteund door sterke mediarelaties en een consistente positionering in de pers.
Pukkelpop
Het Hasseltse muziekfestival blijft een referentie op vlak van communicatie en crisisbeheer. De organisatie blijft vernieuwen in haar persaanpak, met oog voor transparantie, actualiteit en maatschappelijke verantwoordelijkheid.
De jury van de Limburgse Persprijs bestaat uit: Miet Driesen (Voorzitter Netwerk MarCom/Sint-Trudoziekenhuis), Dominiek Claes (HBVL), Kurt Meers (Made in Limburg) en Dirk Billion (TV Limburg).
De laureaten van de MarCom-Awards 2025 worden bekendgemaakt op donderdag 20 november tijdens de Dag van MarCom in FRAME Hasselt.
Meer info over het event: https://www.voka.be/limburg/activiteiten/dag-van-marcom-2025








