Dit traject focust op de immuniteit van jouw bedrijf. Werk in het najaar van 2020 aan een strategisch plan voor 2021 en kijk vooruit.

- 40% van de Limburgse ondernemers verwacht een omzetdaling van minstens 50%
- 1/4 verwacht medewerkers te moeten ontslaan
- 71% stelt investeringsplannen uit
Geen enkel bedrijf had bij het opstellen van de strategie voor 2020 rekening gehouden met een wereldwijde crisis die een immense impact zou hebben. Even stilstaan bij de feiten maar vooral terug vooruit leren kijken is meer dan ooit aan de orde. Focus op de bedrijfsstrategie kan een onderneming sneller terug op het juiste spoor zetten. De wendbaarheid van ondernemingen is niet te onderschatten. Met een doordacht plan werk je aan de weerstand van je bedrijf.
Wat gaan we doen?
Welke richting moet je nu kiezen voor je bedrijf? Inzetten op korte termijn? Of kijk je enkel op (middel)lange termijn? Moet je businessplan dan niet aangepast worden? Daarom gaan we eerst even terug naar de essentie en zetten alles op een rijtje. Het is nu het moment om keuzes te maken en om tijdig bij te sturen. Even afstand nemen en naar je zaak kijken om dan te kunnen schakelen.
KMO's krijgen een duw in de rug tijdens hun zoektocht naar een strategisch herstelplan voor hun bedrijf.
We willen dat bij een volgende crisis het bedrijf kan anticiperen en voldoende wendbaarheid aan de dag kan leggen om opnieuw een crisissituatie te overleven. De toekomst van het bedrijf staat centraal met voldoende aandacht voor de weerstand van jouw bedrijf.
Hoe doen we dit?
Er worden momenteel veel plannen, sjablonen en templates aangeboden maar hoe ga je daar mee aan de slag? We starten met twee sessies en vervolgens verdiep je je tijdens een tweedaagse in je eigen strategie en laat je je inspireren door andere ondernemers. Je eindigt met een strategisch herstelplan voor jouw bedrijf.
- 1 oktober 2020 (16u30 - 21u)
- 22 oktober 2020 (16u30 - 21u)
- 20 en 21 november 2020 (vrij 9u - za 15)
- 17 december 2020 (16u30 - 21u)
1.000 euro (excl. btw)