Skip to main content
in

LAB: Business Model Innovatie

In de toekomst zal concurrentie plaatsvinden tussen bedrijfsmodellen, en niet alleen tussen producten en technologieën. In deze workshop leer je de concurrentie een stapje voor te zijn. Aan de hand van de Business Model Navigator™, andere methoden, tips en interactieve oefeningen, leer je in 4 stappen hoe je het business model van jouw organisatie succesvol kan innoveren.

Meer en meer zal concurrentie plaatsvinden tussen bedrijfsmodellen, en niet alleen tussen producten, diensten of technologieën. Vele bedrijven hebben excellente producten en diensten. Toch zullen heel wat bedrijven op lange termijn niet overleven, ondanks hun productinnovatiekwaliteiten. De reden is eenvoudig: deze bedrijven passen hun bedrijfsmodellen niet aan de veranderende omgeving aan. Wil je te weten komen hoe jouw organisatie concurrentieel kan blijven door het bedrijfsmodel te innoveren? Neem dan deel aan deze workshop en wissel van ideeën met andere bedrijfsleiders, innovatiemanagers, en directeurs met interesse voor innovatie en commercialisering uit verschillende sectoren. Aan de hand van de Business Model Navigator™, andere methoden, tips en interactieve oefeningen, leer je in 4 stappen hoe je het business model van jouw organisatie succesvol kan innoveren.

canvas

 

Deze Business Model innovatie workshop/training is uitsluitend bestemd voor bedrijfsleiders, innovatiemanagers, en alle directeurs met interesse voor innovatie en/of verantwoordelijkheden op het vlak van commercialisering uit verschillende sectoren. De deelnemers zijn binnen hun organisatie (mee)verantwoordelijk voor het nemen van strategische beslissingen omtrent innovatie en business modellen. 

Nederlands(80%)/Engels(20%): de spreek taal tijdens de training is Nederlands. We maken gebruik van de Engelstalige versie van de Business Model Navigator® - methodiek (powerpoint-presentatie, business patroon omschrijvingen)
 

Tijdens deze tweedaagse workshop/training doorloop je vier verschillende fasen vanaf het definiëren van het huidige business model tot het realiseren van het nieuwe business model. Leren van bedrijfsmodelinnovatie / Leren van voorbeelden van best practices / Je eigen ideeën ontwikkelen / Barrières voor succesvolle veranderingen herkennen / Tips & Tricks leren voor succesvolle veranderingen

Dagdeel 1: 

  • Introductie tot de Business Model Navigator® als management model en methode voor business model innovatie.
  • Leren definiëren van het actuele business model, en bepalen van alle beïnvloedende factoren en aanleidingen tot vernieuwing van het huidig business model

Dagdeel 2:

  • De fase van ideevorming
  • Leren om ideeën te verzamelen met hulp van bestaande, succesvolle business modellen (patronen)
  • Methoden leren om ideeën snel en succesvol te selecteren

Dagdeel 3:

  • Fase van de integratie
  • Leren om nieuwe business modellen in detail uit te werken 
  • Methoden leren om te onderzoeken in welke mate de nieuwe business modellen bruikbaar zijn

Dagdeel 4:

  • Fase van de implementatie
  • Leren hoe nieuwe business modellen getest en aangepast kunnen worden
  • Leren over de belangrijkste barrières bij business model veranderingen, en hoe hiermee best kan worden omgegaan 
  • Tips & tricks
  • Q&A
  • Persoonlijk actieplan

Chris Delvaux 
THRUST

Chris Delvaux heeft meer dan 15 jaar ervaring als senior consultant en is zaakvoerder van THRUST. Thrust ondersteunt  organisaties die willen groeien of commercieel effectiever willen worden. Hij is gespecialiseerd in commerciële effectiviteitsverbetering, business en executive coaching, go-to market optimalisatie, business model innovatie en service design. Hij coacht organisaties en teams in commerciële transformatie-projecten van analyse tot en met resultaat. Hij werkt strategisch EN pragmatisch. Hij heeft voor klanten gewerkt zoals Baxter, Nashuatec (Ricoh), DVV Insurance, Associated Weavers, Stihl Benelux.’
 

Het volledige aanbod van Voka - KvK Limburg rond innovatie vind je hier

Erkenningsnummer KMO-portefeuille:
DV.O105507

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Opgelet: Bedrijf inschrijving = bedrijf factuur = bedrijf aanvraag KMO-portefeuille. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

KMO-portefeuilleMensuraProximus

Vind alle opleidingen via www.voka.be/limburg/kameracademie

Contactpersoon

Willem Degol

Adviseur internationalisatie & innovatie

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 750,00 excl. BTW

Niet-leden:
€ 900,00 excl. BTW

Voorwaarden

100% van de deelname is verschuldigd als de annulering op minder dan 14 kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk gebeuren (per e-mail). Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?

ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
Logo Hands
Logo G4S
Logo JAM
Ethias
Trixxo