Hoe kan ik stap voor stap beloftevolle IoT-technologie omarmen en inbedden in mijn organisatie? In dit seminarie lichten we graag een tipje van de sluier op en leren we hoe je als bedrijf waarde kan creëren met IoT. Vanuit een praktijkbenadering staan we stil bij de bouwstenen van dit verhaal om een goede business case op te bouwen en om een technisch goed onderbouwde oplossing te kiezen.
Er is de laatste jaren veel over Internet-of-Things (IoT) geschreven met voorspellingen van miljarden devices die ons zullen overspoelen in 2020. De hype is compleet, en in het enthousiasme en technische details gaat vaak verloren wat de echte waarde van IoT nu precies kan zijn. Desondanks staat digitalisering voor elk bedrijf hoog op de agenda. Het verzamelen van informatie uit de “fysieke” of “analoge” wereld kan het sleutelingrediënt zijn om bestaande producten te verbeteren, om nieuwe bronnen van inkomsten aan te boren of zelfs een volledig nieuw bedrijfsmodel rond op te bouwen.
Maar hoe begin je aan dit proces, en welke bouwstenen zijn essentieel in dit verhaal – zowel inhoudelijk om een goede business case op te bouwen, en technisch, om een goed onderbouwde oplossing te kiezen? Hoe kunnen we stap voor stap deze beloftevolle technologie omarmen en inbedden in onze organisaties? In dit seminarie lichten we graag een tipje van de sluier op.
In dit seminarie bekijken we waarom IoT een hype is en ontkrachten we enkele mythes rond IoT. Centraal in de discussie staat de verhouding tussen technologie & business in IoT, en hoe hierin de juiste balans te vinden. Bovendien beantwoorden we de vraag of IoT ook voor een KMO meerwaarde kan hebben, hetzij als gebruiker of als leverancier. Tenslotte geven we vanuit onze praktijkervaring ook tips mee hoe je best aan de slag gaat met IoT.
De volgende onderwerpen worden besproken:
- Wat is IoT?
- Hoe IoT integreren in je business model?
- Hoe een IoT project uitvoeren?
- IoT technologieën
- IoT use cases
- Bedrijfsleiders en managers met noties van de ICT-wereld
- Technische profielen met enig begrip van business
Thomas Nagels werkt als freelance Product Marketeer bij Cegeka en nexuzhealth waar hij de introductie van nieuwe diensten en producten begeleidt. Daarnaast levert hij advies aan KMO’s over algemene bedrijfsvoering en innovatie.
Tim Jacobs werkt bij Cegeka als architect in het Smart Cities team, waar hij samen met klanten, partners, steden & gemeenten slimme “data-driven” mobiliteits-oplossingen ontwerpt. Vanuit zijn rol werkt hij voortdurend op de grens tussen de meerwaardecreatie met IoT+AI en de technische implementatie in projecten ervan.
Het volledige aanbod van Voka - KvK Limburg rond innovatie vind je hier.
Erkenningsnummer KMO-portefeuille:
DV.O105507
Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Opgelet: Bedrijf inschrijving = bedrijf factuur = bedrijf aanvraag KMO-portefeuille. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.