Hoe kan ik op een korte tijd met beperkte middelen mijn product of dienst snel en efficiënt aan de man brengen? Op deze vraag is Growth Marketing het geknipte antwoord. We laten de klassieke marketingstrategieën links liggen en zetten voluit in op een mix waarin onder meer innovatie, data, creativiteit en experimenteren de kroon spannen.
Growth Marketing richt zich op het creëren van nieuwe waarde proposities om te zien wat werkt voor uw doelgroep en wat niet. Naast het aantrekken van nieuwe klanten, richt Growth marketing zich ook op het creëren van waarde voor bestaande klanten.
In deze opleiding introduceren we je in de wereld van growth marketing. Aan de hand van verschillende cases en praktijkvoorbeelden, zullen verschillende tools worden aangereikt die je helpen om van deze experiment-gedreven marketingtactiek een succesverhaal te maken.Vervolgens ga je zelf aan de slag met enkele oefeningen om affiniteit te krijgen met de materie. Na deze workshop eindig je met minstens 10 concrete nieuwe experimenten die direct toepasbaar zijn voor jouw bedrijf.
- Introductie tot growth marketing
- Cases / voorbeelden
- Tools
- Oefening: negative thinking
- Oefening: growth marketing canvas
Outcome: Minstens 10 nieuwe experimenten om te proberen voor jouw bedrijf
Deelnemers hebben een basiskennis van marketing nodig.
Yannick Khayati
Upthrust
Yannick Khayati is een Growth Hacker die zijn strepen verdiende als Marketing Consultant bij Board of Innovation. Begin 2016 richtte hij met The Growth Revolution het allereerste Belgische Growth Hacking agency op. Eind 2019 wist Yannick The Growth Revolution te verkopen om vervolgens aan de slag te gaan bij Upthrust. Met deze laatstgenoemde zet hij vooral in op ROI-driven marketing door middel van experimentatie.
Het volledige aanbod van Voka - KvK Limburg rond innovatie vind je hier.
Erkenningsnummer KMO-portefeuille:
DV.O105507
Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Opgelet: Bedrijf inschrijving = bedrijf factuur = bedrijf aanvraag KMO-portefeuille. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.