Kom tijdens dit LAB op 25 augustus, 28 augustus en 2 september 2020 te weten hoe je overname(s) succesvol en strategisch kan plannen.
Ondernemers die met hun zaak gericht zijn op groei kunnen dit organisch of vanuit een overnamestrategie verwezenlijken. Deze laatste mogelijkheid biedt kansen indien men op zoek is naar een verruiming van het marktaandeel, geschikte medewerkers, hogere marges of sterkere aanwezigheid in het buitenland. Indien ze juist wordt aangepakt en indien men zich bewust is van de belangrijkste valkuilen en best practices, kan het een waardevolle piste vormen in het verder uitbouwen van uw organisatie.
Sessie 1: Organisch groeien versus groeien door overname: van theorie naar praktijk
Sessie 2: Fiscale en juridische behandeling bij fusies en overnames
Sessie 3: Ondernemers getuigen over de overname die zij zopas deden:
- Wat was hun overnamestrategie?
- Hoe hebben zij dit gedaan?
- Wat waren de valkuilen?
- Tips & tricks
Eigenaars-Ondernemers en hun familiale opvolgers
Geen voorkennis vereist
Vincent Molly (Familymind)
Vincent Molly is professor Strategie, Ondernemerschap en Familiebedrijven aan AMS en KU Leuven. Hij behaalde zijn PhD in Toegepaste Economische Wetenschappen aan de Universiteit Antwerpen. Hij geeft reeds meer dan 15 jaar opledingen rond financieel management, ondernemerschap en strategisch management. Hij is tevens mede-oprichter van Familymind.
Stijn Janssens (Van Havermaet)
Stijn Janssens, director tax, is sedert meer dan 15 jaar werkzaam bij Van Havermaet. Voorheen was hij onder andere werkzaam bij één van de big four kantoor. Hij is gespecialiseerd in vennootschapsbelasting in het algemeen en de fiscale aspecten van overnames en herstructureringen (vereffeningen, fusies, (partiële) splitsingen) in het bijzonder.
Jan Geuens (Van Havermaet)
Jan Geuens is director legal. Hij is bij Van Havermaet al 12 jaar juridisch actief in de overnamebegeleiding. Vanuit zijn specialisatie vennootschapsrecht, adviseerde en onderhandelde hij al diverse overnamedeals, zowel aan kopers- als aan verkoperszijde.
KMO-portefeuille
Tussenkomst via KMO-portefeuille mogelijk. Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.