Skip to main content
  • Home
  • Limburg
  • Wat kan een externe manager of CEO betekenen voor jouw onderneming?
Logo
  • Online

Wat kan een externe manager of CEO betekenen voor jouw onderneming?

Een externe manager of CEO kan dé manier zijn om expertise in je bedrijf te halen of je opvolging te verzekeren. Maar hoe weet je of je de juiste m/v aan boord haalt? Hoe kies je succesvol voor een externe manager of CEO die eventueel ook financieel participeert? Je ontdekt het tijdens de online infosessie van 4 februari 2021!

Almaar meer bedrijven doen een beroep op een externe manager of CEO omdat ze noodzakelijke competenties missen, sterker willen groeien, of niemand van de kinderen de zaakvoerder wil opvolgen. En dat is niet verwonderlijk, want een externe manager of CEO kan de essentiële intellectuele – en soms ook financiële – injectie bieden voor de groei of het voortbestaan van het bedrijf. Op voorwaarde dat je de juiste keuze maakt.

In deze workshop zoomen we in op de voor- en nadelen van een externe manager of CEO. Je krijgt talrijke tips aangereikt om van de zoektocht en aanwerving een succes te maken. Daarnaast staan we stil bij de cruciale vraag hoe belangrijk de huidige eigenaar is voor het succes van de onderneming. Want als die als toonaangevende figuur binnen de sector én het bedrijf in feite alles alleen doet, en alle klanten aan hem/haar verbonden zijn, dan is het bedrijf extreem gevoelig voor een wissel van de wacht. 

Programma

Infosessie van 2u. met ruimte voor ervaringsuitwisseling onder de participanten. 

De volgende onderwerpen komen in deze opleiding aan bod:

  • Wat zijn de voor- en nadelen van een externe manager of CEO?
  • Welke andere pistes zijn er?
  • Waar kan ik een externe manager of CEO vinden?
  • Hoe screen en selecteer ik de juiste externe manager of CEO voor mijn bedrijf?
  • Hoe bind ik een externe manager of CEO aan mijn bedrijf? 
  • De voor- en nadelen van een kapitaalsparticipatie: de managementbuy-in. 
  • Tips om het proces tot een goed einde te brengen.
Doelgroep

Deze opleiding is gericht op eigenaar-ondernemers en (toekomstig) externe CEO's.

Docent

Geert Motmans, Motmans & Partners

Geert Motmans studeerde personeelsbeleid aan de Sociale Hogeschool te Leuven en vulde dit aan met een General Management opleiding aan Vlerick. Na ruim 11 jaar als personeelsdirecteur actief te zijn bij een familiaal bouwbedrijf, zet hij de stap naar HR-consultancy. Als director bij een rekruteringskantoor is hij lid van het nationaal directiecomité en verantwoordelijk voor de leiding en uitbouw van de kantoren.

Later vervoegde hij Van Havermaet Groenweghe als vennoot, en is hij Gedelegeerd Bestuurder van Motmans – Van Havermaet. In januari 2015 gaat hij los van de groep en vaart hij samen met zijn team een zelfstandige koers onder de naam Motmans & Partners. Extra-professioneel is hij actief als rechter in sociale zaken aan het Arbeidshof te Hasselt en erevoorzitter van een controlegeneeskundige dienst.

Geert is gespecialiseerd in het verlenen van HR-advies aan KMO’s en familiebedrijven. Daarnaast doet hij zowel rekrutering en selectie als assessment en development centers voor bedrijven in uiteenlopende sectoren.

Erkenningsnummer KMO-portefeuille:

DV.O105507

Aantal opleidingsuren: 2 uur

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskosten. Opgelet: Bedrijf inschrijving = bedrijf factuur = bedrijf aanvraag KMO-portefeuille. De aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

KMO-portefeuille   Mensura    Proximus

Vind alle opleidingen via www.voka.be/limburg/kameracademie

Contactpersoon

Carolien Houbrechts

Adviseur eigenaars-ondernemers

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 145,00 excl. BTW

Niet-leden:
€ 185,00 excl. BTW 

Voorwaarden

100% van de deelname is verschuldigd als de annulering op minder dan 7 kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk gebeuren (per e-mail). Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?

Wij houden rekening met deze preventiemaatregelen

  • Wij houden 1,5 meter afstand van elkaar en respecteren de social distancing, zowel binnen als buiten.
  • Indien er geen 1,5 m afstand kan gegarandeerd worden vragen wij je om je mondmasker te dragen (bijvoorbeeld tijdens de koffiepauze, bij het binnenkomen en het verlaten van de vergaderzaal, wanneer je naar het toilet gaat,…).
  • Zalen en lokalen worden verlucht, materiaal wordt consequent gedesinfecteerd
  • In ons gebouw geldt een looprichting die aangegeven is op de vloer, gelieve deze te respecteren.
  • Handgels staan ter beschikking in elke zaal en in de hal.

We volgen de situatie op de voet en houden ingeschreven deelnemers op de hoogte rond eventueel extra maatregelen of wijzigingen.

DigiChambers
VDAB
ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
Logo Hands
alk
Logo JAM
Ethias
Trixxo