DigitSME // Interreg
Ben jij als ondernemer internationaal actief of wil je de eerste stappen over de grens zetten? Maar weet je nog niet of je digitale marketingkennis voldoende groot is om de buitenlandse uitdaging aan te gaan? Heel wat vragen die je jezelf als ondernemer kan stellen waar wij een antwoord op bieden. Samen gaan we de internationale uitdaging aan door jouw digitale marketingkennis op punt te zetten tijdens 3 interactieve infosessies.
Dit project is gesubsidieerd door Interreg Euregio Maas-Rijn. Interreg is een financieringsprogramma van de Europese Unie. Samen met collega-ondernemers uit de Euregio Maas-Rijn en met de hulp van experten word jij ondersteund om je internationale marketingkennis in de almaar digitaliserende wereld bij te schaven. Via digitalisering vergroot je je kansen op de internationale markt! Bovendien is digitaal werken en klanten opvolgen na Covid-19 essentieel om te blijven inspelen op internationale markten.
De partners van het Euregionale project zijn:
DigitSME is een initiatief van Interreg Euregio Maas-Rijn dat inzet op grensoverschrijdende samenwerking. Volgens internationale studies hebben regionale kmo's de neiging om achter te blijven bij internationale ontwikkelingen op het vlak van digitalisering. Dit laat niet enkel kansen voorbijgaan op de thuismarkt, maar ook op groeivooruitzichten in het buitenland. Dit project is toegespitst op de versterking van het concurrentievermogen van de euregionale kmo's door hen te helpen om zich voor te bereiden, zodat ze kunnen inspelen op globale ontwikkelingen die hun activiteit rechtstreeks beïnvloeden. Daarom is een meer grensoverschrijdende en digitale mindset nodig.
Dit project is gesubsidieerd door Interreg Euregio Maas-Rijn voor een bedrag van € 761.282,36. Het totale budget bedraagt € 1.522.564,71.
Het doel van dit project is om een focus van kmo’s op digitale marketing voor internationalisatie te creëren. Dit resulteert op termijn in meer verkopen en grensoverschrijdende samenwerking voor de kmo’s.
Sessie 1: Gebruik van Social media, nieuwsletter en e-mail door KMO’s
- Locatie: Zuyd Hogeschool, Ligne Sittard
- Spreker 1:
Astrid Schiepers – trendwatcher, opleidingsmanager, sr. docent onderzoeker bij Zuyd Universiteit van toegepaste wetenschappen
Onderwerp: De nieuwe trends in social media - Spreker 2
Niels Desot - Co Founder van dear digital en Puzzle in a Bag
Onderwerp: Belang van e-mail marketing in e-commerce
Sessie 2: Digital marketing in internationaal perspectief
- Locatie: Zuyd Hogeschool, Ligne Sittard
- Spreker 1:
Kutlu Taskin Tuna – Docent UC Leuven Limburg / zaakvoeder van Learnable.
Onderwerp: Go to markets with digital - Spreker 2
Steven De Groot - Professor Innovative Entrepreneurship Zuyd University of applied Sciences
Onderwerp: Digitale Marketing: welke smaken zijn er voor het MKB/KMO
Sessie 3: Search Engine Optimization (SEO) voor het MKB/KMO’s
- Locatie : Gourverneur Roppesingel 51, 3500 Hasselt
- Spreker 1:
Robbert van der Vleuten sr. docent onderzoeker Digital Marketing & Innovation bij Zuyd Universiteit van toegepaste wetenschappen - Spreker 2: Stijn Verdickt
Benieuwd wat de huidige status van jouw bedrijf is?
Doe de scan en breng jouw eigen digitale internationale maturiteit in kaart.