Skip to main content
  • Home
  • Limburg
  • Digitaliseren om internationaal te groeien: DigitSME
DigitSME
  • 23/06/2020

Digitaliseren om internationaal te groeien: DigitSME

Ben jij als ondernemer internationaal actief of wil je de eerste stappen over de grens zetten? Maar weet je nog niet of je digitale marketingkennis voldoende groot is om de buitenlandse uitdaging aan te gaan?

Neem dan zeker deel aan het Interreg-project DigitSME! Samen met collega-ondernemers uit de Euregio Maas-Rijn en met de hulp van experten word jij ondersteund om je internationale marketingkennis in de almaar digitaliserende wereld bij te schaven. Via digitalisering vergroot je je kansen op de internationale markt! Bovendien is digitaal werken en klanten opvolgen na Covid-19 essentieel om te blijven inspelen op internationale markten.

Benieuwd wat de huidige status van jouw bedrijf is? Klik hier om je eigen digitale internationale maturiteit in kaart te brengen via onze scan.

Heb je nog vragen of wil je graag meer info? Neem vrijblijvend contact op met Ward Smits via 011/56 02 34 of ward.smits@voka.be.

DigitSME

DigitSME is een initiatief van Interreg Euregio Maas-Rijn dat inzet op grensoverschrijdende samenwerking. Volgens internationale studies hebben regionale kmo's de neiging om achter te blijven bij internationale ontwikkelingen op het vlak van digitalisering. Dit laat niet enkel kansen voorbijgaan op de thuismarkt, maar ook op groeivooruitzichten in het buitenland. Dit project is toegespitst op de versterking van het concurrentievermogen van de euregionale kmo's door hen te helpen om zich voor te bereiden, zodat ze kunnen inspelen op globale ontwikkelingen die hun activiteit rechtstreeks beïnvloeden. Daarom is een meer grensoverschrijdende en digitale mindset nodig.

Dit project is gesubsidieerd door Interreg Euregio Maas-Rijn voor een bedrag van € 761.282,36. Het totale budget bedraagt € 1.522.564,71.  

Doel

Het doel van dit project is om een focus van kmo’s op digitale marketing voor internationalisatie te creëren. Dit resulteert op termijn in meer verkopen en grensoverschrijdende samenwerking voor de kmo’s.

Projectverloop

Het project is verdeeld in 3 fasen:

Fase 1: scan digitale en internationale maturiteit
Eerst en vooral wordt je als kmo gevraagd om een scan in te vullen (ca. 7 min). Hiermee brengen we jouw digitale internationale maturiteit in kaart. Zo wordt een goed beeld geschetst hoe ver jij staat binnen deze thema's. Klik hier om de scan in te vullen.

Fase 2: grensoverschrijdende clusters/uitwisseling en samenwerking
Vervolgens worden op basis van de ingevulde scans clusters gevormd, waar we verschillende probleem-gebaseerde thema's gaan behandelen en inzetten op de uitwerking van internationale business cases. 

Fase 3: implementatie en monitoring
Als deelnemende kmo word je nadien opgevolgd bij de implementatie van de concrete next steps. Bovendien zullen de eerste voorbeelden fungeren als ambassadeur voor dit project en zullen cases gepubliceerd worden via verschillende mediakanalen waarbij we zo volgers van de tweede lichting stimuleren om deel te nemen.

emrprovincie

 

 

Contactpersonen

Ward Smits

Adviseur internationalisatie / aanspreekpunt brexit

Valerie Jennes

Adviseur innovatie & digitalisering

Internationaal Ondernemen

Wil je graag meer weten over Internationaal Ondernemen? Neem dan zeker hier een kijkje! 

Euregionale troef

global

“Voka – KvK Limburg heeft historisch een zeer sterke samenwerking met de partners daar. De dienstenexport en digitalisering gaan we met name versterken door ons gezamenlijk initiatief DigitSME, waar bedrijven beroep kunnen doen op een scan rond digitalisering in internationaal ondernemen en volgen er grensoverschrijdende clusters om ervaringen uit te wisselen. Uiteraard blijven wij ook de nodige ondersteuning bieden via onze afdeling internationaal ondernemen”, besluit Johann Leten.

> Lees hier het artikel.

ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
Logo Hands
alk
Logo JAM
Ethias
Trixxo