Skip to main content
  • Limburg
  • Zet in op Business Intelligence - optimaliseer je inzichten en bedrijfsprocessen

Zet in op Business Intelligence - optimaliseer je inzichten en bedrijfsprocessen

Heb je je altijd al afgevraagd hoe Artificial Intelligence een impact kan hebben op jouw onderneming? Hoe je deze technologieën kan inzetten om bedrijfsprocessen te verbeteren en concrete problemen op te lossen? Kom er alles over te weten tijdens het LAB Artificial Intelligence!

3 interactieve sessies!

Tijdens 3 interactieve sessies gaan we aan de slag om de inzichten en processen binnen je organisatie aan de hand van data en AI te verbeteren. Hierbij vertrekken we vanuit het verzamelen en structureren van data. Op basis van een gestructureerde en kwalitatieve dataset, kunnen we vervolgens zowel de processen verbeteren als de inzichten verhogen.

De doelstelling van deze 3 sessies is om de diverse toepassingsgebieden van data binnen je bedrijf te schetsen alsook aan te tonen wat de toegevoegde waarde kan zijn van er mee aan de slag te gaan. Belangrijk hierbij is dat betere data en inzichten steeds dienen bij te dragen tot een nog sterkere performantie. Voor deze sessies is er geen voorkennis vereist, maar een gezonde interesse in data en technologie.

AI? Business Intelligence? 

Simpel gezegd heeft kunstmatige intelligentie (Artificial Intelligence, AI) betrekking op systemen of machines die onze eigen intelligentie nabootsen om taken uit te voeren en die zichzelf tijdens dat proces kunnen verbeteren op basis van de vergaarde informatie. AI komt is er in verschillende vormen. Denk maar aan: chatbots, intelligence assistenten enzoverder. 

Daarnaast is Business Intelligence is onmisbaar voor je bedrijf. Iedere organisatie heeft talloze interne en externe processen. Als je deze processen hebt gedigitaliseerd en geautomatiseerd, beschik je al over een schat aan informatie. Maar hoe krijg je grip op deze informatie? Door goed gebruik te maken van Business Intelligence. Wat is het precies en wat kun je ermee?

Sessie 1: KPI's en analyse paden: wat wil je meten (25/02/2022)

In deze sessie vertrekken we vanuit de strategische doelstellingen van de onderneming. Aansluitend hieraan, zoomen we in op de verschillende organisatorische domeinen (bv. verkoop, aankoop, O&O, productie, marketing, finance, etc.) en bepalen we de belangrijkste prestatie-indicatoren, inclusief analysepaden. In deze sessie hebben we tenslotte ook aandacht voor de verschillende visualisatiemogelijkheden binnen Power BI.

Sessie 2: Hoe data efficiënt verzamelen en structureren? (11/03/2022)

Nadat we in de eerste sessie de voornaamste KPI's geïdentificeerd hebben, is het belangrijk om vervolgens de nodige datapunten te verzamelen en te structureren. In deze 2de sessie starten we met in te zoomen op verschillende soorten datamodellen en wat de impact is op de performantie van de rapportering. Vervolgens lichten we toe hoe verschillende databronnen gecombineerd worden (bv. financiële en operationele gegevens) en staan we tenslotte stil bij het belang van datakwaliteit en dataregistratieprocessen.

Sessie 3: Voorspellende analyse door middel van AI (25/03/2022)

In deze laatste sessie focussen we op het gebruik van AI applicaties aan de hand van een aantal concrete internationale en lokale use cases. Daarnaast zoomen we in op de meest voorkomende valkuilen bij de implementatie van AI technologie alsook lichten we een aantal best practices toe om deze valkuilen te voorkomen.

Spreker

Ulrike Debels - Director, Strategy & Performance        

Ulrike heeft reeds meer dan 15 jaar ervaring met het begeleiden van KMO's in hun digitalisering en het verhogen van de inzichten in de bedrijfsprocessen. Daarbij helpt ze organisaties om de bedrijfsprocessen te versterken, beter te ondersteunen met tools, alsook om het inzicht in de performantie te versterken. Deze ruime ervaring in verschillende sectoren zal bijdragen tot 3 hands-on sessie waar we samen met de ondernemer aan de slag gaan.

Ulrike Debels - Director, Strategy & Performance      

Doelgroep

Bedrijfsleiders en managers (IT, sales, finance, HR, productie,…) die meer willen weten over het gebruik van data. Het is een strategische opleiding om de processen en de besluitvorming in de organisatie te versterken. 

Dit traject komt tot stand met de hulp van:

deloitte vlaio voka logo

Contactpersoon

Melanie Capocciuti

Adviseur innovatie & digitalisering

Wanneer

Prijs

€ 550,00 (excl. btw)

Voorwaarden

100% van de deelname is verschuldigd als de annulering op minder dan 14 kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk gebeuren (per e-mail). Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
alk
Logo JAM
Trixxo