Skip to main content
  • Home
  • Limburg
  • Internationale tewerkstelling: sociale zekerheid en fiscale aspecten
IO
  • On- en offline

Internationale tewerkstelling: sociale zekerheid en fiscale aspecten

Wil je als hr-verantwoordelijke of -medewerker meer inzicht krijgen in de fiscale aspecten van internationale tewerkstelling? Of hoe zit het met de regels van sociale zekerheid? Krijg duidelijke antwoorden op al je vragen tijdens de workshop op 8 februari 2021.

Ben jij helemaal mee met de spelregels van een internationale tewerkstelling? Weet jij welke wetten je moet toepassen op het vlak van arbeidsrecht, fiscaliteit en sociale zekerheid?

Tijdens deze workshop krijg je een duidelijk overzicht van diverse fiscale en socialezekerheidsrechtelijke aandachtspunten in het kader van internationale tewerkstelling. Je leert meer over de algemene principes die een rol spelen, waardoor je zelf fiscale en parafiscale problemen of focuspunten identificeert.

Uiteraard krijg je een grondig theoretisch kader tijdens deze opleiding, en je mag zeker ook interessante ervaringen uit de praktijk verwachten.

Programma

De inhoud van deze workshop:

  • algemene toelichting inzake dubbelbelastingverdragen
  • detacheren of een nieuwe (multi employer) arbeidsovereenkomst opstellen?
  • de A1-verklaring
  • het begrip 'fiscaal rijksinwonerschap'
  • de 183 dagenregel
  • gevolgen inzake bedrijfsvoorheffing
  • risico op een vaste inrichting
  • fiscale formaliteiten bij internationale belastbaarheid
  • hoe gaat de Belgische fiscale administratie om met salary splits?
  • tax equalization
  • het fiscale gunstregime voor buitenlandse kaderleden
Doelgroep

Deze workshop is voor:

  • hr-managers
  • personeelsverantwoordelijken en -medewerkers
  • iedereen die met hrm geconfronteerd wordt in een internationale context
Docent

Jan Lein, Claeys & Engels

Erkenningsnummer KMO-portefeuille:

DV.O105507

Aantal opleidingsuren: 3 uren

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Opgelet: Bedrijf inschrijving = bedrijf factuur = bedrijf aanvraag KMO-portefeuille. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

KMO-portefeuille   Mensura    Proximus

Vind alle opleidingen via www.voka.be/limburg/kameracademie

Contactpersoon

Christine Thonnon

Adviseur internationalisatie

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 195,00 excl. BTW

Niet-leden:
€ 255,00 excl. BTW

Voorwaarden

100% van de deelname is verschuldigd als de annulering op minder dan 14 kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk gebeuren (per e-mail). Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?

Wij houden rekening met deze preventiemaatregelen

  • Wij houden 1,5 meter afstand van elkaar en respecteren de social distancing, zowel binnen als buiten.
  • Indien er geen 1,5 m afstand kan gegarandeerd worden vragen wij je om je mondmasker te dragen (bijvoorbeeld tijdens de koffiepauze, bij het binnenkomen en het verlaten van de vergaderzaal, wanneer je naar het toilet gaat,…).
  • Zalen en lokalen worden verlucht, materiaal wordt consequent gedesinfecteerd
  • In ons gebouw geldt een looprichting die aangegeven is op de vloer, gelieve deze te respecteren.
  • Handgels staan ter beschikking in elke zaal en in de hal.

We volgen de situatie op de voet en houden ingeschreven deelnemers op de hoogte rond eventueel extra maatregelen of wijzigingen.

VDAB
DigiChambers
ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
Logo Hands
alk
Logo JAM
Ethias
Trixxo