
Internationale prijszetting
Vind je het moeilijk om de 'juiste prijs' te bepalen? Ontdek tijdens deze workshop op 11 mei 2021 hoe je een pro wordt in prijszetting!
Wil je graag meer omzet? Of wil je je winst boosten? Moet je daarvoor je prijs verhogen of net verlagen?
Als ondernemer kom je uit bij het klassieke vraagstuk: wat is nu mijn 'juiste prijs' op de thuismarkt én op internationale markten?
In deze opleiding kijk je verder dan je kostenstructuur en ga je aan de slag met het klantperspectief. De focus ligt op de waarde die je genereert met je product en hoe je die waarde verdeelt over jezelf én de klant. Je leert wat de klant écht bereid is te betalen en hoe je dat vertaalt in je prijsbeleid.
Aan de hand van praktijkvoorbeelden en cases krijg je een grondig inzicht in de verschillende benaderingen van prijszetting en ontdek je wat voor jou de beste prijsstrategie is.
Na deze workshop heb je de tools in handen om in elke situatie de juiste prijs te hanteren.
In deze interactieve opleiding komen volgende topics aan bod:
- case: pricing game
- de verschillende vormen van prijszetting en wanneer je ze gebruikt
- gedifferentieerd prijsbeleid
- pricing in internationale context
- quality is given, en service is inbegrepen
Je krijgt:
- een inzicht in het 'wat en hoe' van prijszetting
- een boel praktische tips
- een boeiende én leuke halve dag waarmee je onmiddellijk aan de slag kunt
Deze opleiding is voor:
- general managers
- salesmanagers
- pricing managers
- calculatoren
- medewerkers van finance
- aankoopmedewerkers
- iedereen die betrokken is bij het prijsbeleid van de onderneming
Peter Forceville (Paretus) is handelsingenieur (KU Leuven, 1992) en heeft ruim twintig jaar ervaring in het ontwikkelen en implementeren van marktstrategieën in verschillende sectoren, altijd in een context van waardecreatie in een nichemarkt.
Peter is gastdocent marketing aan de Universiteit Hasselt, aan EMS Brussel, en in het MBA-programma van de universiteiten van Hasselt, Luik en de FH Aachen, waar hij specialiseert in prijsbeleid.
Hij leidt regelmatig seminaries en workshops rond prijszetting, onder meer bij Voka, Bryo, het Innovatiecentrum en Unizo. Peter is ook al geruime tijd de vaste docent van het eendaagse programma Strategic Pricing bij IFBD. Ondertussen volgden al meer dan duizend deelnemers van kleine kmo’s tot multinationals zijn opleidingen.
Zijn sessies zijn steevast eyeopeners, pragmatisch én hebben een vleugje humor.
Erkenningsnummer KMO-portefeuille:
DV.O105507
Aantal opleidingsuren: 4 uren
Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Opgelet: Bedrijf inschrijving = bedrijf factuur = bedrijf aanvraag KMO-portefeuille. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.