Skip to main content
ka data

AI en de impact op global procurement

Zullen inkooprobots je aankoopdienst vervangen? En hoe groot is de impact van artificiële intelligentie op inkoopprocessen en inkoopprofessionals? Je ontdekt het tijdens onze workshop van 20 april 2021!

AI-toepassingen raken almaar meer geïntegreerd in aankoopprocessen van bedrijven. Vandaag speelt AI al een grote rol bij de analyse van contractmanagement, onderhandelingen en de verwerking van facturen. Het gevolg van deze technologische ontwikkeling? De functie van inkoopprofessionals verandert.

Is dat een bedreiging of een kans? Zorgt artificiële intelligentie ervoor dat inkoop écht een strategische rol kan spelen in een organisatie? Kan het inkoopprocessen efficiënter en effectiever maken? Of zal het ertoe leiden dat inkopers en contractmanagers overbodig worden? Je ontdekt het tijdens deze opleiding.

Programma

Deze opleiding bestaat uit twee delen:

Deel 1: visie en strategie

  • artificiële intelligentie: inleiding  
  • AI, machine learning en big data
  • AI in de praktijk 
  • AI voor inkooptoepassingen
  • masterdata en AI
  • implementatiestrategieën voor AI

Deel 2: ontwikkeling en uitvoering

  • AI ontwikkelen voor inkoop 
  • AI business case discussion (interactief)
  • design thinking 
  • analyse inkoopprocessen 
  • de ontwikkeling van een AI use case voor procurement


Na deze training heb je:

  • meer kennis van artificial intelligence, machine learning, big data en hun mogelijkheden voor de ondersteuning van inkoopprocessen
  • een inzicht in de implementatiestrategieën voor AI
  • kennis van de aandachtspunten bij de aankoop en toepassing van AI-technologie in jouw organisatie
  • praktische handvatten om te komen tot relevante AI use cases en de beoordeling van hun potentieel

Bovendien bedenk, ontwikkel en pitch je zelf een use case voor de toepassing van AI-technologie in jouw organisatie.

Doelgroep

Deze opleiding is gericht op inkoopprofessionals, inkoopmanagers, contractmanagers, leveranciersmanagers en procurementanalisten.

Docent

Achraf Talhaoui, Quando


Achraf is al vijftien jaar gefocust bezig met de digitalisering van inkoop. Hij is gefascineerd door de mogelijkheden en de impact van IT-technologie op de manier waarop we zaken doen. Hij gelooft dat artificiële intelligentie en blockchain een grote impact zullen hebben op business to society, op de klant-leverancierrelatie, en op het vermogen om waarde te leveren als inkoopprofessionals.

Achraf is een managementconsultant met veel ervaring in inkoop, ICT-(out)sourcing, consulting en sourcing van professionele diensten. Hij heeft directe ervaring met de opzet van inkoopafdelingen, IT-sourcing, de implementatie van wereldwijde contracten, inkooptechnologie en de begeleiding van de integratie van wereldwijde inkoopprogramma's.
 

Erkenningsnummer KMO-portefeuille:

DV.O105507

Aantal opleidingsuren: 7 uren

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Opgelet: Bedrijf inschrijving = bedrijf factuur = bedrijf aanvraag KMO-portefeuille. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

KMO-portefeuille   Mensura    Proximus

Contactpersoon

Christine Thonnon

Adviseur internationalisatie

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 350,00 excl. BTW

Niet-leden:
€ 450,00 excl. BTW

Voorwaarden

100% van de deelname is verschuldigd als de annulering op minder dan 14 kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk gebeuren (per e-mail). Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Wij houden rekening met deze preventiemaatregelen

  • Wij houden 1,5 meter afstand van elkaar en respecteren de social distancing, zowel binnen als buiten.
  • Indien er geen 1,5 m afstand kan gegarandeerd worden vragen wij je om je mondmasker te dragen (bijvoorbeeld tijdens de koffiepauze, bij het binnenkomen en het verlaten van de vergaderzaal, wanneer je naar het toilet gaat,…).
  • Zalen en lokalen worden verlucht, materiaal wordt consequent gedesinfecteerd
  • In ons gebouw geldt een looprichting die aangegeven is op de vloer, gelieve deze te respecteren.
  • Handgels staan ter beschikking in elke zaal en in de hal.

We volgen de situatie op de voet en houden ingeschreven deelnemers op de hoogte rond eventueel extra maatregelen of wijzigingen.

ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
Logo Hands
alk
Logo JAM
Ethias
Trixxo