Skip to main content
prodlog

Supply chains in het nieuwe normaal

Tijdens deze opleiding op 24 februari 2022 delen we nieuwe denkpistes, alternatieve inzichten en innovatieve mogelijkheden om de supply chain van jouw onderneming te optimaliseren. We gaan dit doen aan de hand van een doorlichting van de huidige uitdagingen, de impact op de E2E supply chain processen, concrete voorbeelden en gedeelde best practices van DHL en Solvint. 

Niemand kan ontkennen dat de Corona pandemie een gigantische impact heeft op supply chains wereldwijd en de logistieke flows van bedrijven en particulieren. In deze sessie gaan we je een beeld geven van hoe deze crisis de E2E supply chain verstoord heeft, hoe we deze negatieve gevolgen kunnen opvangen en  ombuigen naar een future-proof supply chain voor jouw onderneming.

Programma
  • Supply chain disruption: Welke fundamentele wijzigingen heeft de pandemie veroorzaakt? 
  • Business impact: Welke impact heeft dit op jouw onderneming?
  • Transition to the ‘pre-new normal’: Hoe jouw onderneming voor te bereiden op het post-coronatijdperk?
  • Supply chain key drivers: Wat betekent dit voor de belangrijkste drijfveren van jouw supply chain?
  • The journey to the “new normal”: Welke stappen moet je nemen naar het nieuwe normaal?

Doorheen de opleiding zullen deze punten verduidelijkt worden aan de hand van praktijkvoorbeelden en best practices.

Doelgroep

Deze opleiding staat open voor medewerkers van logistiek, productie, transport en supply chain.
Er is geen bepaalde voorkennis vereist. 
 

Docent

Mark RABSAHL, Key Account Manager - DHL Express België

Mark heeft ondertussen al meer dan 25 jaar logistieke ervaring, waarvan de laatste 15 jaar bij DHL. Voor hij een vijftal jaar geleden bij DHL Express aan de slag ging in een commerciële functie, werkte hij bij DHL Supply Chain als Program Manager.  Deze combinatie van “terrein-ervaring” en het erkennen van de pijnpunten van de logistieke wereld vanuit een DHL-klant perspectief, maakt van Mark de geknipte persoon om de materie die in deze sessie besproken wordt, met jullie te delen. 

Carlo Baus, oprichter van Jatho en Associate Partner - Solvint

Carlo heeft gedurende 25 jaar ervaring opgebouwd binnen alle facetten van de E2E supply chain. Doorheen zijn loopbaan heeft hij verschillende globale managementfuncties uitgeoefend bij bedrijven zoals Kone, ZF en Bose. Sinds 2020 heeft hij zijn eigen bedrijf opgericht en is hij Associate Partner geworden bij Solvint. Momenteel ondersteunt hij ondernemingen bij de optimalisatie van hun supply chain, aankoop en/of operations. Hierdoor heeft hij een unieke ervaring opgebouwd omtrent alle facetten van het supply chain gebeuren. Deze inzichten deelt hij graag met jullie tijdens deze opleiding.

Erkenningsnummer KMO-portefeuille:

DV.O105507

Aantal opleidingsuren: 3 uur

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskosten. Opgelet: Bedrijf inschrijving = bedrijf factuur = bedrijf aanvraag KMO-portefeuille. De aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

KMO-portefeuilleMensuraProximus

Vind alle opleidingen via www.voka.be/limburg/kameracademie

Contactpersoon

Christine Thonnon

Adviseur internationalisatie

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 195,00 excl. btw

Niet-leden:
€ 255,00 excl. btw

Voorwaarden

100% van de deelname is verschuldigd als de annulering op minder dan 14 kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk gebeuren (per e-mail). Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen.

Hulp nodig?

Wij houden rekening met deze preventiemaatregelen

  • Wij houden 1,5 meter afstand van elkaar en respecteren de social distancing, zowel binnen als buiten.
  • Indien er geen 1,5 m afstand kan gegarandeerd worden vragen wij je om je mondmasker te dragen (bijvoorbeeld tijdens de koffiepauze, bij het binnenkomen en het verlaten van de vergaderzaal, wanneer je naar het toilet gaat,…).
  • Zalen en lokalen worden verlucht, materiaal wordt consequent gedesinfecteerd
  • In ons gebouw geldt een looprichting die aangegeven is op de vloer, gelieve deze te respecteren.
  • Handgels staan ter beschikking in elke zaal en in de hal.

We volgen de situatie op de voet en houden ingeschreven deelnemers op de hoogte rond eventueel extra maatregelen of wijzigingen.

Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
alk
Logo JAM
Trixxo