Skip to main content
  • Jong Voka Vlaams-Brabant 'Lid in de kijker' en 'Een dag in het spoor van...'

Jong Voka Vlaams-Brabant 'Lid in de kijker' en 'Een dag in het spoor van...'

Jong Voka Vlaams-Brabant staat gekend als een warme en bruisende community. Dat is uiteraard voor een groot stuk te danken aan het vurige engagement van al haar leden, stuk voor stuk jonge, gedreven ondernemers uit onze provincie. En dat mag best geweten zijn, toch? Daarom introduceren we binnenkort twee gloednieuwe socialemediarubrieken!

Lid in de kijker

Via de rubriek ‘Lid in de kijker’ willen we enkele leden van Jong Voka Vlaams-Brabant graag een keer in de spotlight zetten. Hoe? Via een paar eenvoudige, luchtige vragen willen we je (nog) wat beter leren kennen. Je antwoorden verwerken we in een leuke visual met foto, die we vervolgens delen via onze socialemediakanalen en website. Om de twee weken zetten we op deze manier een lid in de kijker. Doe je ook mee met deze rubriek? Beantwoord dan vóór 7 september de vragen uit dit formulier. Dit neemt slechts 5 à 10 minuten tijd in beslag! 

Een dag in het spoor van

Naast 'Lid in de kijker' lanceren we ook de rubriek ‘Een dag in het spoor van…’. Hiermee bieden we leden van Jong Voka Vlaams-Brabant de mogelijkheid om aan het brede publiek te tonen hoe een werkdag binnen hun bedrijf eruit ziet. Dit gebeurt aan de hand van een 4-tal foto's die je ons op voorhand bezorgt, samen met een 2-tal regels uitleg per foto. Je input verwerken we vervolgens in een bericht op onze socialemediakanalen. Deze rubriek verschijnt tweewekelijks en is gekoppeld aan de rubriek 'Lid in de kijker': daags nadat een bepaald lid in de rubriek 'Lid in de kijker' wordt opgenomen, verschijnt datzelfde lid in de rubriek 'Een dag in het spoor van...'. 

Hoe we concreet te werk gaan? Voorlopig hoef je niets te doen. Omdat het belangrijk is dat de gebruikte foto's voldoende actueel zijn, zullen we je ongeveer een week op voorhand contacteren met de vraag om ons je foto's en tekst te bezorgen via dit formulier. Zo heb je op dat moment nog enkele dagen tijd om de gewenste beelden te verzamelen of nieuwe foto's te maken. 

Enkele aandachtspunten:

  • Upload min. 4 en max. 6 foto’s.
  • Voorzie elke foto van een 2-tal regels tekst.
  • Zorg ervoor dat je foto’s niet gepixeld zijn en let op de cadrage.
  • Zorg voor visueel interessante content (bv. geen 4 foto’s van je computerscherm).
  • Bezorg ons enkel originele, niet-bewerkte foto’s.
  • Vermijd ‘platte reclame’ (bv. bedrijfslogo dat op elke foto zeer ostentatief in beeld is, loutere promotie voor een bepaald product of een dienst, etc.) maar zoek een evenwicht. Uiteraard mag je tonen waar het bedrijf mee bezig is, maar human interest scoort veruit het beste.
  • De verschillende foto’s die je ons bezorgt, hoef je niet effectief op éénzelfde dag te nemen (al mag dat uiteraard). Voldoende interessante inhoud en variatie tussen de foto’s primeert immers. Let op: de rubriek zal de indruk opwekken dat het wel degelijk om een fotoverslag van één dag gaat. Zorg er dus voor dat het niet meteen duidelijk is dat elke foto op een andere dag werd genomen (bv. verschillende foto’s waarbij je telkens met andere kledij in beeld bent).

Contactpersonen

Fientje Moerman

Ondernemingsadviseur