Skip to main content
  • Home
  • Handleiding website

Handleiding website

Handleiding

Aanpassen homepagina's

De homepegina's kunnen aangepast worden door alle beheerders (rechten content-editor of admin) van de website.

Aanpassen regionale homepagina's

Kan via: Structuur - Taxonomy - Regio
of rechtstreeks via volgende links:

Antwerpen-Waasland
Brusselse metropool
Limburg
Mechelen-Kempen
Oost-Vlaanderen
Vlaams-Brabant
West-Vlaanderen

Ook de regionale teksten voor de overzichtspagina's (nieuws, evenementen, lobbydossiers,  publicaties, communities, diensten) en de social media links kunnen hier aangepast worden.

Aanpassen homepagina Voka nationaal

Voka nationaal (homepage)
Voka nationaal (deel taxonomy)
Nieuws homepage Voka nationaal
Publicaties homepage Voka nationaal

Admin items

Vertalingen

Privacy menu rechtsonder

Footer menu linksonder

Personen met login op website

Extra sync met CRM

Voor het aanpassen van deze items zijn admin-rechten nodig.
Personen met admin-rechten: Davy Huysmans, Zoë Vandekerckhove, Elien Van Paepeghem

Sync activiteiten met CRM

De automatische event-sync waarbij alle nieuwe of gewijzigde campagnes van CRM in de website terecht komen, loopt 3 keer per dag: om 8u00, om 12u30 en om 16u00.

Enkel campagnes van het type opleiding, infosessie, netwerking en project syncen met de website. Campagnes van het type campagne of projectebonden niet.

Bij het campagne kies je ook de juiste soort campagne: Online, Offine, of On en Offline

Instellingen campagne en sessie in CRM

Uiteraard moeten van de campagne alle nodige verplichte velden ingevuld zijn.

Om op de website te verschijnen moet "Publiceren platform" leeg zijn. Als er in dat veld iets ingevuld is, zal de activiteit enkel op dat platform zichtbaar zijn en niet syncen met de website.

Verder moet elke campagne minimaal één sessie bevatten. In deze sessie moeten alle gegevens (zoals startdatum en tijd, einddatum en tijd, ...) aangevuld worden.
In deze sessie moeten “Deelname verplicht” én “Publiceren op website” ook beide aangevinkt zijn.

Een campagne kan meerdere sessies hebben. Bij deze extra sessies kan je met de opties "Deelname verplicht" en "Publiceren op website" spelen.

Deelname verplicht: Of de sessie nu zichtbaar is of niet, indien aangevinkt zal de inschrijving altijd naar deze sessie doorstromen. Veelvoorkomend voorbeeld: sessie catering.

Publiceren op website: Mag deze sessie zichtbaar zijn op de inschrijfpagina van de website of niet? Indien zichtbaar en deelname verplicht: verplichte optie.
Indien zichtbaar en deelname niet verplicht: kan aan of afgevinkt worden. Typisch voorbeeld: een campagne met verschillende keuzemogelijkheden. 'Traject A / Traject B'.

Indien er uitzonderlijk iets dringend online moet verschijnen is een manuele sync mogelijk. Om deze te kunnen starten is de naam van de campagne in CRM, en de datum van aanmaak van de campagne in CRM nodig. Deze gegevens mag je doorgeven aan davy.huysmans@voka.be.

 

Tabblad CRM op website

Bedrijfsgegevens verplicht: standaard werking. Ingeven van bedrijfsgegevens zoals een ondernemingsnummer is verplicht.
Bedrijfsgegevens optioneel: Ingegeven van een bedrijfsnaam of ondernemingsnummer is niet verplicht. Bijvoorbeeld voor events waar veel studenten of starters aanwezig zijn.
Bedrijfsgegevens verborgen: Bedrijfsgegevens ingeven niet mogelijk. Bijvoorbeeld voor een event enkel voor studenten. (Meestal gratis events, want er zijn dan ook geen facturatiegegevens beschikbaar.)

Correct taggen

Algemene richtlijn:

Probeer per item steeds minimaal één regio-tag toe te kennen.
Waar mogelijk gebruik je een of meerdere thema-tags. Beperk het gebruik hiervan, enkel relevante thema's aanduiden.
Enkel indien nodig community-tags aanduiden, dit bij voorkeur tot één community beperken. Nodig om b.v. het artikel te laten verschijnen bij de juiste community.

Regio-tags

  • Geef altijd minimaal één regio-tag in.
  • Uiteraard gebruik je steeds enkel je eigen regio-tag, tenzij anders overeengekomen met de andere regio's.

Thema-tags

  • Gerelateerd nieuws/activiteiten (onderaan) worden steeds gekoppeld op basis van een thema tag. Hier wordt geen rekening gehouden met regio-tags.

Community-tags

  • Communiy-tags bestaan pas na het aanmaken van een community
Advertenties en partnercontent

Advertenties

Advertenties zijn zichtbaar op:

  • Homepagina's
  • Nieuws detail pagina's
  • Activiteit detail pagina's

Advertenties worden gekoppeld op basis van de regio-tag. De regio-tag van de pagina of het artikel moet dus overeen komen met de regio-tag in de advertentie.
Er is geen verschil tussen bezoekers die aangemeld zijn, of anonieme bezoekers.

Partnercontent

Partnercontent is zichtbaar op:

  • De homepagina van Voka nationaal (3e item in de wachtrij)
  • De homepagina's regionaal (3e item van de nieuws artikels op de homepagina)
  • De nieuws-overzicht pagina.

Partnercontent is zichtbaar op basis van de regio-tag. Er is geen verschil tussen bezoekers die aangemeld zijn, of anonieme bezoekers.
 

De huidige afspraken blijven:

  • Er kan per week per regio maximaal één partnercontent artikel zijn.
  • Partnercontent staat steeds één week online, van maandag t.e.m. zondag.
  • De planning/verkoop van partnercontent is af te spreken met Chris Lens,  chris.lens@voka.be

 

Ideale afmetingen afbeeldingen

Artikels/nieuws

Kleine afbeelding bovenaan artikel:

Formaat: 520 pixels breed, 320 pixels hoog. (Of afgeleide formaten in dezelfde verhouding.)

Ideale formaat voor overzichtspagina's:

Formaat: 724 pixels breed, 320 pixels hoog. Deze pagina's zijn responsive, de afbeelding zal op smallere schermen steeds richting het midden bijgesneden worden.

 

Vacatures via Jobtoolz

Deze webinars zijn enkel zichbaar als je bent aangemeld met je Voka mailadres bij Office365!

Aanpassen inhoud - paragrafen

Access level

Er is voor elke paragraaf op de website een nieuwe instelling, het access level. Hiermee kan je aangeven voor wie de inhoud zichtbaar mag zijn. Standaard staan de drie niveau's aangevinkt, waardoor de toegang zichtbaar is voor iedereen.

  • Visitors: (anonieme) bezoekers van de website
  • Logged-in users: enkel voor gebruikers die op de website aangemeld zijn
  • Voka members: enkel voor leden, deze moeten uiteraard ook aangemeld zijn
Werking weblogin

Principe

  • De Web Login is een UNIEKE koppeling tussen een mailadres en een paswoord. Per mailadres kan er maar één Web Login bestaan. Een Web Login kan gekoppeld worden aan één persoon of één potentiële klant.
  • Eens er een Web Login gekoppeld is, hebben de mailadressen in de contactfiches GEEN invloed meer op het aanmelden. Enkel het mailadres in de Web Login – uiteraard in combinatie met het juiste paswoord – kan gebruikt worden om aan te melden.
  • Personen die aanmelden op de website en waarvan het mailadres niet op een contactfiche in CRM voorkomt zullen aangemaakt worden als potentiële klanten. Aan deze potentiële klant zal automatisch een Web Login gekoppeld worden.
  • Personen die aanmelden op de website en waarvan het mailadres één keer voorkomt in CRM krijgen automatisch een Web Login gekoppeld aan de juiste persoon in CRM.
  • Personen die aanmelden op de website en waarvan het mailadres bij meerdere verschillende personen voorkomt zullen – mits toegang tot het betreffende mailadres – zelf kunnen selecteren aan welke persoon de Web Login gekoppeld zal worden. Eens deze koppeling gedaan is kan dit enkel nog aangepast worden door een Voka medewerker via CRM.
  • Het paswoord is pas te kiezen na klik op de bevestigingsmail voor het aanmaken van een login.
  • De bezoeker kan via zijn profiel zelf zijn paswoord resetten.

 

In CRM

Je kan de Web Login terugvinden bij de persoon of potentiële klant onder de tab “Website”. Door bij de Web Login op het mailadres te klikken, ga je door naar de Web Login.


Email
is het unieke en enige adres waarmee de gekoppelde persoon of potentiële klant kan aanmelden. Dit mailadres kan aangepast worden, maar mag uiteraard op geen enkele andere Web Login in CRM voorkomen.
Laatst aangemeld op
Toont wanneer de gebruiker laatst zijn paswoord heeft ingegeven op de website. Iemand die zijn paswoord laat onthouden hoeft dit niet opnieuw in te geven. Er zijn dus altijd wel meer gebruikers op de website dan het aantal recente logins in CRM.
Nieuw Paswoord
Door in dit veld een paswoord in te geven en op opslaan te klikken kan je een nieuw paswoord voor de gebruiker aanmaken. Dit veld zal daarna om privacy-redenen terug leeg worden.
Paswoord hash
Als dit veld een waarde heeft ben je zeker dat de gebruiker kan aanmelden op de website. Dit is de code die de website gebruikt, waardoor geen onbeveiligd wachtwoord verstuurd moet worden.
Gemaakt op
Verklaart zichzelf.
Gewijzigd op
Verklaart zichzelf.
Aantal potentiële klanten
Zal maximum 1 zijn, indien potentiële klant aan de Web Login gekoppeld is. (Functie voorzien voor eventuele uitbreidingsmogelijkheden in de toekomst.)
Aantal personen
Zal maximum 1 zijn, indien een persoon aan de Web Login gekoppeld is. (Functie voorzien voor eventuele uitbreidingsmogelijkheden in de toekomst.)
Personen
De koppeling tussen de Web Login en betreffende persoon. Er kan maar een koppeling zijn tussen OF één persoon, OF één potentiële klant. Wil je hier een andere persoon aanhangen – in principe nooit nodig, tenzij bij b.v. ontdubbelingsacties van personen – dan zal je eerst de gekoppelde persoon moeten verwijderen.
Potentiële klanten
De koppeling tussen de Web Login en betreffende potentiële klant. Er kan maar een koppeling zijn tussen OF één persoon, OF één potentiële klant. Wil je hier een andere potentiële klant aanhangen – in principe nooit nodig – dan zal je eerst de gekoppelde potentiële klant moeten verwijderen.
Wil je een persoon of potentiële klant aan de record koppelen, dan kan dat pas als eerst alles leeg gemaakt is. In principe is dit niet nodig, tenzij op het moment dat je zelf een Web Login voor iemand aanmaakt.


Dashboard
Vanaf 10/7 is er een dashboard “Website” beschikbaar in CRM. Gedeeld met teams “Voka – ICT coördinatoren” en “Voka – Databankbeheerders”. De inhoud van dit dashboard om mee te starten:
- Web – Totaal aangemeld laatste 7 dagen
Een overzicht van aanmeldingen op basis van de Web Logins in CRM.
-  Web – Personen aangemeld laatste 7 dagen
Een lijst van recente aanmelding met koppeling tussen persoon en Web Login.
- Web – Potentiële klanten aangemeld laatste 7 dagen
Een lijst van recente aanmelding met koppeling tussen potentiële klant en Web Login.
-  Web – Open potentiële klanten via website
Een lijst van alle potentiële klanten met gekende gegevens. Het is de bedoeling om deze klanten zo vaak mogelijk te converteren naar personen.
Afspraak:
Staat er bij een potentiële klant een postcode gelegen in jouw regio? Zijn er verder voldoende gegevens te vinden? Converteer (kwalificeer) deze potentiële klant dan naar een persoon.
Verwerk je een inschrijving waarbij de gegevens aan een potentiële klant gekoppeld zijn? Converteer (kwalificeer) deze potentiële klant dan naar een persoon.
-  Web – Gekwalificeerde potentiële klanten via website
Een lijst van potentiële klanten die geconverteerd zijn naar personen.


Converteren potentiële klant naar Persoon
Gebruikers die aanmelden op de website en een mailadres hebben dat nog niet gekend is in CRM worden aangemaakt als potentiële klanten. Deze potentiële klanten hebben minimaal een mailadres en paswoord (via de Web Login). Verdere gegevens zijn niet verplicht, maar kunnen ze wel verder aanvullen via de profielinstellingen op de website.
Deze potentiële klanten kunnen ook hun voorkeursinstellingen m.b.t. regio’s en thema’s aanduiden op de website. Deze gegevens worden in CRM opgeslagen en zijn daar ook aanpasbaar.
De potentiële klanten hebben uiteraard geen toegang tot hun bedrijfsgegevens, omdat die koppeling enkel door contactfiches gemaakt kan worden. Als het om een Voka-lid gaat, is het dus extra belangrijk om de potentiële klant te kwalificeren naar een persoon/contactfiche.
Het converteren van een potentiële klant kan door de fiche te openen en bovenaan de balk ‘kwalificeren’ te klikken. Er komt geen verdere melding, maar je mag deze fiche sluiten.
Waar hou je rekening mee bij het kwalificeren:
-    Bestaande Persoon
Staat de potentiële klant eigenlijk al als persoon in CRM? Selecteer dan hier de juiste persoon.
-    Bestaande Contactfiche
Bestaat er al een contactfiche (b.v. een fiche zonder mailadres) waaraan deze potentiële klant gekoppeld kan worden? Selecteer dan de contactfiche.
-    Bestaande Onderneming
Kan de potentiële klant gekoppeld worden
-    Vul andere gekende gegevens (minimaal Voornaam en Achternaam) verder aan.
-    Klik op kwalificeren.

De Web Login zal omgezet worden naar de persoon.
De regio’s en thema’s worden omgezet naar de persoon.

 

 

 

 

Formulieren interesse lidmaatschap

- Worden verstuurd naar de aanvrager
- Worden verstuurd naar de AM van die regio (volgens postcode in CRM)
- Extra mailadressen toevoegen mogelijk via structuur - webforms - "Lid worden regio"
- Het toevoegen of verwijderen van extra velden is ook per regio mogelijk.

De formulieren staan steeds op een "Registration page" met naam "Lid worden regio". (Content - Registration page) Ook hier kan extra tekst en uitleg over de eigen regio toegevoegd worden.

De lid-worden pagina's kunnen enkel door een admin aan de juiste regio gekoppeld worden via de pagina /admin/config/voka_user/member-register-settings

Vraag hulp website

Heb je een vraag waarvan je het antwoord niet op deze pagina kan terugvinden?

  • Heb je een vraag over de werking van de website?
  • Wil je een fout melden of extra opties aanbevelen?
  • Een dringende sync tussen CRM en de website aanvragen?

Vul onderstaand formulier in. Jouw vraag zal zo snel mogelijk bekeken worden.

Test

 

Dit is een quote.

Dieter Somers |Expert Digitale Transformatie | Dieter.somers@voka.be | 0499 46 42 10

FABEL Ik moet een masker dragen

FEIT Pakjes uit China zijn niet gevaarlijk

FEIT Pakjes uit China zijn niet gevaarlijk

FABEL Ik moet een masker dragen

Display on desktop only

Enkel zichtbaar voor niet-aangemelde bezoekers

Enkel zichtbaar voor niet-aangemelde bezoekers

VZW - Voorbeeld block call to action

Voorbeeld block call to action

call to action

VZW - Voorbeeld block html

VZW - Voorbeeld block html

Voorbeeld van een quote

ING
SD  Worx