Overslaan en naar de inhoud gaan
Map

“7 miljoen Belgen ervaren meer digitaal comfort door onze digitale producten”

  • 11/08/2023

Het digitale agency In The Pocket maakt graag impact. Hun motto vat het treffend samen: “We make people happy and businesses grow”. De brandstof om die groei te verwezenlijken? Digitalisering. Strategy lead Greet Bontinck legt uit hoe ze met hun projecten inzetten op digitale inclusiviteit en toegankelijkheid. “Onze digitale producten zorgen voor meer digitaal comfort voor meer dan 7 miljoen Belgen.”

In The Pocket doet goede zaken

Met een Europese digitale productstudio, 200 werknemers in dienst en verschillende locaties in binnen- én buitenland is In The Pocket een gamechanger op de markt. Greet Bontinck begon in 2020 aan haar avontuur bij het digitale agency en is vandaag lead van het strategieteam. “Ons klantenbestand is breed: b2b- en b2c-klanten met verschillende doelstellingen in even diverse sectoren. De vraag die we ons altijd stellen – in elk project – is: “Zit de eindgebruiker te wachten op dit product?” Met andere woorden: helpt het gebruikers vooruit? Over die gedachte blijven we doorheen het hele proces waken. Moeten we soms eens stevig terugduwen naar de klant toe? Ja. Maar het eindproduct wordt er altijd beter door.”

Digitaal comfort

Het agency blinkt uit in een allround aanpak. In The Pocket ondersteunt klanten in de volledige product life cycle. Van idee en concept tot ontwikkeling en lancering. “En ook daarna blijven we investeren in een product”, vertelt Greet. “We geloven sterk in de impact die we kunnen maken met de producten die we voor klanten uitdenken. Onze teams ontwikkelden onder andere een mobiele app voor ENGIE-klanten om hun energieverbruik in de gaten te houden, een tool die phishing kan opsporen voor KBC Mobile en de Bancontact Payconiq-app die gebruikers toelaat eenvoudig te betalen met hun smartphone. Onze digitale producten en platformen tellen meer dan 7 miljoen gebruikers. We zijn er trots op dat die kunnen genieten van een veilige, toegankelijke en gebruiksvriendelijke ervaring.”
 

Onze digitale producten en platformen tellen meer dan 7 miljoen gebruikers.

Hoe doe je in zo’n digitale business goede zaken? Greet: “Goede zaken gaan voor mij vooral over het inzetten van de juiste profielen op de juiste plekken. People first, luidt het binnen ons bedrijf. Dat menselijk kapitaal maakt voor onze klanten het uiteindelijke verschil. We kunnen niet zonder. We leggen daarom veel focus op de fit met onze bedrijfscultuur bij het aanwerven van nieuwe mensen. Iedereen moet zich goed voelen. Maar natuurlijk zijn goede zaken ook goede cijfers. We zijn gezond ambitieus en willen over een paar jaar groeien tot 1.000 werknemers. We openden onlangs een kantoor in Amsterdam. Lissabon en Boekarest volgen snel. We bouwen zowel onze expertise als bereik uit. Zo kunnen we nog meer goede zaken doen voor onze klanten en de uiteindelijke eindgebruikers van onze digitale producten.”

Brug tussen maatschappij en digitalisering

Bij In The Pocket beseffen ze dat ze een belangrijke rol spelen in onze samenleving. “Onze digitalisering heeft een positief effect op de wereld rondom ons. Wij bouwen digitale producten en platformen die de vertrouwensband tussen aanbieder en gebruiker moet verhogen. Daarbij focussen we sterk op toegankelijkheid en inclusiviteit. Mensen met een fysieke of mentale beperking, oudere gebruikers, ... iedereen heeft recht op het best mogelijke digitale product en de bijhorende gebruikerservaring. Daarom voeren we veel gesprekken met eindgebruikers. Wat willen ze? Hoe moet het design eruitzien? Waar zitten de addertjes onder het gras? Voor mensen die bijvoorbeeld kleurenblind zijn, moet het design van een app aangepast worden. Dat lijken futiliteiten, maar in ons proces is het een prioriteit. Zo komen we tot een product dat voor échte verandering zorgt. En op die manier bereiken onze digitale projecten miljoenen Belgen. Zelfs zonder het te beseffen komen veel mensen dagelijks wel met iets van In The Pocket in aanraking. Van een betaling doen tijdens het shoppen tot het instellen van je airco via een app. We zitten overal (lacht).”
 

Zelfs zonder het te beseffen komen veel mensen dagelijks wel met iets van In The Pocket in aanraking.

Naast de vele maatschappelijk relevante projecten van klanten, zet het bedrijf ook extra in op initiatieven die digitalisering en de samenleving samenbrengen. “Zo organiseren we al enkele jaren een Summer Academy met telkens een andere insteek. In dat kader zochten we voor politieke vluchtelingen een eerste job in ons land, werkten we samen met VRT om jongeren warm te maken voor de verkiezingen en bedachten we met Bednet een oplossing om de gebruiksvriendelijkheid van hun product te verhogen. Die samenwerkingen zijn onze motor. Het illustreert perfect welke meerwaarde we beogen in de maatschappij. Over samenwerkingen gesproken: we maken ook gretig gebruik van het Voka-netwerk. Vooral voor de collega’s van HR, sales en marketing is het een bron van inspiratie om gelijkgestemde sparringpartners te vinden. En ook om een vinger aan de pols te houden in de digital scene is Voka een duurzame partner.”

Op zoek naar meer impact en goede zaken binnen ons Voka-netwerk?

Ontdek ze via voka.be/goedezaken