Met je merk de grens over? Go International is hét groeitraject voor ondernemers binnen de veelzijdige lifestyle-wereld die klaar zijn om hun verhaal buiten België te brengen. Ontdek hieronder wat het jou oplevert.
Wie lifestyle zegt, zegt gevoel. Maar dat gevoel vertalen naar andere markten is geen evidentie. Andere cultuur, nieuwe consumenten, onbekende distributiekanalen en prijszetting, of douane en logistiek: ondernemen wordt plots een pak complexer. De juiste strategie voor je internationale aanpak maakt het verschil tussen zomaar exporteren en écht doorbreken.
En daar komt Go International - Lifestyle in beeld! In dit intensieve traject werk je stap voor stap aan je internationale groeiplan: van branding en sales tot partnerships en juridische en financiële aspecten. Met inzichten van experts en gelijkgestemde ondernemers werk je aan een concrete internationale strategie. Na de zomer is het tijd voor praktijk met een bezoek aan de Maison&Objet beurs in Parijs om ter plekke te proeven van internationale trends en je strategie verder te verfijnen. Tijdens de slotsessie breng je jouw uitgewerkte strategie tot leven in een pitch voor een raad van advies. Praktisch, relevant en volledig afgestemd op jouw noden.
Zet jouw lifestylemerk internationaal op de kaart met Go International, schrijf nu in.
Programma
| 7 mei | Kick-offTijdens de kick-off maak je kennis met je groep en leg je je internationale ambities vast. Die nemen we gedurende het hele traject verder mee. Timing: 7 mei, van 17.00 uur tot 21.00 uur |
| 21 mei | BootcampDrie inhoudelijke sessies waar we je klaarstomen voor je internationalisering.
Timing: 21, 22 en 28 mei, telkens van 10.00 uur tot 16.00 uur |
| 22 mei | |
| 28 mei | |
| 11 juni | InspiratiesessieWelke ondernemingen gingen je voor? Tijdens deze inspiratiesessie krijg je best practices van bedrijven die internationaal actief zijn. Wie dat zijn, ontdek je hier binnenkort. Timing: 11 juni, van 18.00 uur tot 21.00 uur |
| 3 september | BeursprepNa een deugddoende zomerstop - waarin je je internationale strategie een kickstart hebt gegeven en je pitch hebt voorbereid - komen we terug om ons voor te bereiden op de beursdag in Parijs. Tijdens deze prepday krijg je een workshop voorgeschoteld: sell your brand & op de beurs staan. Timing: 3 september, van 17.00 uur tot 21.00 uur |
| 2e week september | Beursbezoek ParijsShowtime! Tijd om je kennis in de praktijk te brengen. Je ontdekt op de lifestylebeurs Maison & Objet in Parijs de realiteit van buitenlandse beurzen en kan er sparren met andere ondernemers in een inspirerende omgeving. Je gebruikt de test ook meteen om je pitch te finetunen voor de laatste sessie. Timing: we bepalen in groep welke beursdag we willen meepikken (10, 11, 12, 13, of 14 september) |
| 17 september | PitchdayShowtime FOR REAL! Je pitcht je internationale strategie voor een jury van ondernemers en experts, die je ook rechtstreeks feedback geven op je strategische plan. We sluiten af met een gezellige netwerkreceptie als kroon op je harde werk. Timing: 17 september, van 17.00 uur tot 21.00 uur |
Voor wie?
Voor ondernemers van lifestylemerken met internationale ambities. Lifestyle gaat over de veelzijdige wereld van alles wat het leven mooier, slimmer en leuker maakt — van interieur, design en beauty tot lekkere drankjes, gadgets, woonoplossingen en fun essentials.
Je bedrijf is de prille start-upfase voorbij en klaar om de grens over te steken.










