Overslaan en naar de inhoud gaan

Je ondernemerschap verstevigen op elk cruciaal domein? Dat doe je met Business essentials: onze snelcursus voor C-level en overnemers. In vijf sessies krijg je een toolkit die je helpt je bedrijf beter te leiden. 

Waarom Business Essentials?

Niets zo verfrissend in je bedrijfsvoering dan een stevige portie zelfontwikkeling. Want elke beslissing aan de top heeft impact op je bedrijf en de toekomst ervan. Maak je nog de juiste keuzes? Of wil je je kerninzichten aanscherpen om betere beslissingen te maken? Business Essentials biedt je de nodige tools om strategischer te denken, beter te leiden en financieel slimmer te sturen

Het traject is een kant-en-klare toolkit vol essentiële kennis voor je bedrijf. Van groeistrategie en leiderschap, tot financiële inzichten, sales en hr: de fundamenten van je business komen allemaal aan bod. Sta je al een hele poos aan het hoofd van je onderneming? Of stoom je jezelf klaar om het (familie)bedrijf over te nemen? Schrijf nu in voor deze snelcursus Business Essentials. 

Wat haal je eruit?

  • Stevige fundamenten van bedrijfsmanagement
  • Een praktijkgerichte benadering: oefeningen, casestudy's en tussentijdse opdrachten om de theorie ook in praktijk te zetten
  • Inzicht in je persoonlijke leiderschapsstijl en groei: je sterke én je zwakke punten

Inschrijven

Deze opleiding heeft me geholpen om een duidelijke strategie en richting te bepalen.

Deelnemer eerste editie

Programma

Sessie 1
22 mei

Strategie & organisatie

Wat is je missie en visie? Zijn ze up to date, en ligt je organisatie(structuur) er mee in lijn? Wat met je groeistrategie?

Sessie 2
29 mei

Sales & marketing

Deze tweede sessie staat in het teken van jouw rol als leidinggevende. Wie wil je zijn? Hoe kan je nog verder groeien in je leiderschapsstijl? En hoe blijf je weg uit het 'brandjes blussen', maar help je medewerkers constructief vooruit?

Sessie 3
5 juni

Finance

Alles over de financiële realiteit van jouw functie. Hoe integreer je dashboarding in je financiële analyses? Hoe sterk ben je in het lezen van je balans? En hoe kan je succesvol financiering verzekeren?

Sessie 4
12 juni

Leiderschap

Een sterke salesfunnel is méér dan een eenvoudig verkoopsgesprek. Hoe bouw je er een? Welke kanalen zijn onontbeerlijk voor jouw context? En hoe maak je van je salespitch een knaller van formaat? Sales en marketing gaan in deze sessie hand in hand. 

Sessie 5
19 juni

HR

Maak werk van een sterk loonbeleid, haal voordeel uit evaluaties en progressiegesprekken, en leer hoe je ook moeilijke gesprekken een positieve uitkomst kan geven. 

Voor wie?

Bedrijfsleiders en kaderleden van kmo's, met en zonder jarenlange ervaring, en overnemers van (familiale) ondernemingen. 

Ook interessant

Nog meer groei en management? Neem een kijkje in het aanbod. 

Contactpersoon

Manon Verhaegen

Teamleider KMO en adviseur familiebedrijven

Adres

Kantoor Antwerpen
Markgravestraat 12
2000 Antwerpen

Wanneer

Prijs

Leden: €2.750 (excl. 21% btw)
Niet-leden: €3.750 (excl. 21% btw)

Meteen profiteren van ledentarief? Vraag hier je offerte voor lidmaatschap aan.
Kmo-portefeuille van toepassing, zie voorwaarden.

Voorwaarden

Annulatie
Annuleren kan enkel schriftelijk tot en met 8 mei. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen. De Kamer behoudt zich het recht om de opleiding te annuleren indien, ondanks alle inspanningen, de omstandigheden ons ertoe dwingen. Het volledige inschrijvingsgeld wordt dan teruggestort.

Kmo-portefeuille
Recupereer een deel van je opleidingskosten via de kmo-portefeuille. De aanvraag moet ten laatste twee weken na de start van de opleiding gebeuren op www.kmo-portefeuille.be. Indien je beroep doet op de kmo-portefeuille, dien je nog btw op de volledige opleidingskost te betalen.

Benodigde informatie kmo-portefeuille
Het registratienummer van Voka – Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland: DV.O104083.
Type dienstverlening: Business Essentials
Datum inschrijving: 22 mei 2026
Projectbedrag: Leden: €2.750 en Niet-leden: €3.750
Thema: Bedrijfsstrategie
Aantal opleidingsuren: 35

Privacy
Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Contactpersoon

Manon Verhaegen

Teamleider KMO en adviseur familiebedrijven

Adres

Kantoor Antwerpen
Markgravestraat 12
2000 Antwerpen

Wanneer

Prijs

Leden: €2.750 (excl. 21% btw)
Niet-leden: €3.750 (excl. 21% btw)

Meteen profiteren van ledentarief? Vraag hier je offerte voor lidmaatschap aan.
Kmo-portefeuille van toepassing, zie voorwaarden.

Voorwaarden

Annulatie
Annuleren kan enkel schriftelijk tot en met 8 mei. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen. De Kamer behoudt zich het recht om de opleiding te annuleren indien, ondanks alle inspanningen, de omstandigheden ons ertoe dwingen. Het volledige inschrijvingsgeld wordt dan teruggestort.

Kmo-portefeuille
Recupereer een deel van je opleidingskosten via de kmo-portefeuille. De aanvraag moet ten laatste twee weken na de start van de opleiding gebeuren op www.kmo-portefeuille.be. Indien je beroep doet op de kmo-portefeuille, dien je nog btw op de volledige opleidingskost te betalen.

Benodigde informatie kmo-portefeuille
Het registratienummer van Voka – Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland: DV.O104083.
Type dienstverlening: Business Essentials
Datum inschrijving: 22 mei 2026
Projectbedrag: Leden: €2.750 en Niet-leden: €3.750
Thema: Bedrijfsstrategie
Aantal opleidingsuren: 35

Privacy
Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Deloitte
De Ridder
Econopolis
Facilicom
Fightclub
ING
Mensura
Recrewtment
SDWorx
Tormans
Vleemo