Je bedrijf waarderen is een complex proces, maar cruciaal voor strategische beslissingen. Bij kapitaalrondes, fusies of overnames, verkoop of verdere investeringen: je bedrijfswaardering is daarin onmisbaar.
Wat zijn de manieren om een waarde op je bedrijf te plakken? Wanneer komt je bedrijfswaardering aan bod? En hoe vertaalt zich dat in jouw specifiek geval?
In drie fases leer je alles over het waarderen van je onderneming. Catherine Aerts, financieel expert en ervaren bedrijfscoach, ondersteunt dit traject samen met onze eigen adviseur startersfinanciering Guido Frederiks.
Wat kan je verwachten?
Sessie 1: Toepassingsgebieden en methodes
- Bespreking van toepassingsgebieden; bv. aandelenoptieplan voor werknemers, kapitaalronde, verkoop …
- Courante waarderingsmethodes zoals discounted cashflow, vergelijkende analyse, etc. en de benadering bij start-ups zonder kerncijfers
Sessie 2: Analyse op niveau van jouw bedrijf
- Op basis van financiële gegevens, groeiprognose, marktpotentieel …
- Resultaat: een range waarin de waardering van jouw bedrijf kan vallen door onze begeleidende coach
Sessie 3: Terugkoppeling en praktijkgetuigenis
- Leren van elkaars case en verschillende perspectieven ontdekken
- Praktijkgetuigenis van CEO en Co-founder Colin Deblonde van Dripl.
Voor wie?
Founders start-ups (<5 jaar) die meer willen weten over bedrijfswaardering.