Skip to main content

Voka In House: ROI van marketinginspanningen

Veel marketeers klagen dat ze onvoldoende budget krijgen om te doen wat ze weten dat nodig is. Maar als men bij de directie om budget vraagt, dan willen ze weten wat het zal opbrengen. Met dit seminarie leert u hoe u de “Return on Investment” van marketing kunt bepalen.

Het meten van wat marketing opbrengt, vergt wel enige opzet in de bedrijfssystemen. Maar met wat geduld en kennis van financiële toewijzingsmechanismes lukt dit prima.

Eerst bekijken we wat “Return on Investment” nu eigenlijk betekent en leggen we de formule uit. We analyseren de uitgaven van marketing en bekijken welk doel ze dienen.

Aan de hand van customer journeys, leren we wat de impact van verkoop en marketing is op het gedrag van klanten. We leren de verschillende raakpunten (touch-points) definiëren en zien wat de rol van de verschillende commerciële teams daarin is.

Ten slotte leren we werken met financiële toewijzingsmechanismes (Revenue Attribution) om omzet toe te wijzen aan de marketingactiviteiten. Op basis van deze toewijzing, kan de ROI van de verschillende marketingactiviteiten berekend worden.

Heeft u interesse om dit seminarie bij u in het bedrijf te organiseren? Klik hier om een offerte aan te vragen. Voor meer info kunt u contact opnemen met Kaat Creupelandt.

Contactpersoon

Kaat Creupelandt

Manager Member Services

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier uw vraag
Accent
ING
Proximus
SD  Worx
CRM Group