Overslaan en naar de inhoud gaan
Map

Voka In House: E-commerce, sociale media en new retail in China

In de afgelopen jaren heeft China een pioniersrol ingenomen op het vlak van e-commerce en sociale media. De Chinese consument is heel geïnteresseerd in westerse producten, maar de klassieke e-commerce en sociale mediakanalen die wij kennen, werken niet in China. Bovendien zijn er de afgelopen jaren nieuwe retailconcepten ontstaan in China die onder de noemer ‘New Retail’ heel wat weerklank vinden, ook in het Westen.

Chinese e-commerce spelers zoals Alibaba ontwikkelen nieuwe concepten waarbij online en offline op een revolutionaire manier geïntegreerd worden. Zelfs onbemande winkels beginnen op te duiken in het straatbeeld. Deze nieuwe mogelijkheden bieden heel wat opportuniteiten voor westerse bedrijven.

Een goed begrip van deze complexe markt en haar mogelijkheden is meer dan ooit cruciaal. Tijdens deze workshop brengen we de trends en mogelijkheden op dit vlak in kaart en leggen we uit hoe westerse bedrijven deze kanalen kunnen inzetten in hun eigen China-strategie. Dit alles zal worden geïllustreerd met enkele concrete cases en de deelnemers zullen praktische aanbevelingen kunnen meenemen.

Heeft u interesse om dit seminarie bij u in het bedrijf te organiseren? Klik hier om een offerte aan te vragen. Voor meer info kunt u contact opnemen met Kaat Creupelandt.

Contactpersoon

Kaat Creupelandt

Manager Member Services

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag