Bedrijven die inzetten op het behalen van een ISO 9001-certificaat, investeren daarmee in een optimalisatie van hun processen en meer efficiëntie. Daarnaast toon je met deze oefening dat je actief werkt aan het verhogen van de tevredenheid van klanten en medewerkers, wat vervolgens meer klanten aantrekt. In deze opleiding sta je stil bij de rol die ISO 9001 kan spelen om de kwaliteit in jouw bedrijf te bewaken én uit te bouwen.
ISO 9001 is de wereldwijde standaard voor het inrichten van een kwaliteitsmanagementsysteem voor producten en diensten. De laatste versie van deze norm is uitgebracht in 2015. Naast procesbeheersing en -verbetering gaat die uit van het principe van risicomanagement, rekening houdend met een voortdurend veranderende wereld. De norm is een goed handvat voor het uitwerken van een managementsysteem voor jouw bedrijf. Daarbij kan je dan zelf nog kiezen in welke mate je de werkwijzen vastlegt.
In deze opleiding komt zowel theorie als praktijk aan bod.
PROGRAMMA
- Geschiedenis en ontwikkelingen van ISO 9001:2015
- Kwaliteitsmanagementsysteem: wat, waarom en voordelen?
- Definities, kernbegrippen, principes en structuur van ISO 9001:2015
- Belangrijkste eisen van ISO 9001:2015
- Overzicht van de ISO-documentatie en het audit- en certificatieproces
- Inzicht in de specifieke documentatievereisten van ISO 9001:2015
DOELGROEP
Deze training is op maat van managers, teamleiders en kwaliteitsprofessionals die:
- een kwaliteitsmanagementsysteem willen opzetten en uitbouwen.
- de achtergrond willen weten van de eisen/richtlijnen volgens de ISO 9001-norm.
SPREKER
Hugo Lefever heeft jarenlange ervaring in projectmanagement en kwaliteit- en procesverbetering.