Je bedrijf succesvol ondersteunen en uitbouwen met sociale media ... Klinkt als muziek in de oren, maar is het werkelijk zo eenvoudig? En hoe pak je het dan aan? Op welke sociale media moet je actief worden? Wie zit waar en waarom? Leer het op deze online sessies: Social media plan op maat van mijn bedrijf
Tijdens deze online opleiding van acht sessies verkennen we het socialmedialandschap én stellen we een socialmediaplan op, helemaal op maat van je merk en bedrijf. We geven veel praktische tips, concrete voorbeelden en ruimte voor interactie. Zo groei je samen naar een hoger niveau en slaag je erin de resultaten te bereiken die je van sociale media verwacht.
Social Selling Professional Mic Adam geeft jou al zijn kennis mee in deze grondige opleiding. Schrijf in en word een pro!
Programma
Je bedrijf is uniek en dat heb je via je branding al op de rails gezet. Je marketingactiviteiten zorgen dat je merk elke dag verder evolueert. Vandaag zijn sociale media daarin onmisbaar. Een doelgerichte aanwezigheid zal je merk en bedrijf ondersteunen. Welke sociale media zijn er? Hoe werken ze? Waarom erop aanwezig zijn? Welke zijn de juiste voor jou?
Samen met jou bepalen we de unieke meerwaarde van je merk en vertalen we dit naar de perfecte sociale media strategie. We gaan praktisch aan de slag om de nodige profielen op te zetten op LinkedIn, Facebook, Instagram en andere.
We gaan ook kijken hoe we op die sociale media netwerken fan/volgers/connecties kunnen krijgen.
Met contentmarketing bouw en onderhoud je relaties met zowel bestaande als potentiële klanten. In deze sessie helpen we jou een contentplan op te stellen dat niet alleen eigen content aan bod laat komen maar ook andere content.
Dat begint met goede copywriting en pakkende afbeeldingen en video’s. Je vertaalt strategische ideeën in een concreet en doelgericht contentplan.
Social media advertising stelt je in staat om efficiënt heel specifieke doelgroepen te bereiken. Daarnaast is het mogelijk om advertenties op elk moment te analyseren en te optimaliseren. We gaan verder in op Adverteren op Facebook
Tijdens deze sessie leer je alle do’s & don'ts om met betalende campagnes de salesdoelstellingen van je organisatie te realiseren.
Aanwezig zijn op sociale media is één, resultaten tonen is vaak moeilijker. In deze sessie leer je handige tools kennen en gebruiken. We nemen ook de analysetools van de verschillende kanalen onder de loep, zodat je de resultaten van je campagnes leert te interpreteren en te verbeteren.
Monitoren is tenslotte ook weten. Door voortdurend bij te sturen evolueert je sociale media-aanpak naar een krachtige leadmachine. Je leert ook beter wat in je markt gaat leven.
Spreker
Mic Adam (Vanguard Leadership) helpt bedrijven om de brug te slaan tussen sociale media en business door het implementeren van social selling, rekruterings- en ambassadeursprogramma’s. De focus ligt op het verhogen van de omzet en de marge. Hij beschikt over 30 jaar ervaring als internationaal sales- en marketingmanager.