Voka West-Vlaanderen organiseert in 2023 een traject rond debiteurenbeheer. Het traject is onderverdeeld in 4 sessies: effectief debiteurenbeheer, klanten in nood helpen, telefonisch en schriftelijk debiteurenbeheer. Je kan ervoor kiezen om het volledige traject te volgen of om in te schrijven voor één of meer sessies. Naast heel wat kennis en inzichten krijg je bij elke sessie ook alle nodige praktische tips & tricks.
Sessie 3: Telefonisch debiteurenbeheer
Hoe pak je het aan?
- Outbound en inbound
- Inhoudelijk (de diverse stappen)
- Vormelijk (stem, correct taalgebruik, juiste vragen stellen, stiltetechniek, glimlach, …)
- Diverse onderhandelingstechnieken
- Oefeningen
Hoe stel je de klant centraal?
- Assertiviteit – agressie – subassertiviteit
- Empathie
- Actief luisteren (‘ANNA’ , ‘NIVEA’); Altijd navragen, nooit aannemen; niet invullen voor een ander
- Human2Human
- Actie – en reactie oefeningen
Trainer
Marleen Miechielsen, zaakvoerder van Triple A Talent Academy (AAATac), is ervaren trainer en expert in creditmanagement. Daarnaast is ze ook auteur van diverse boeken over debiteurenbeheer.
Programma
Vrijdag 22 september 2023
Van 9.00 uur tot 12.30 uur
Doelgroep
Deze seminariereeks is gericht op iedereen die begaan is met correct betaalbedrag van klanten.