Het uitbesteden van sociale media kan een goed idee zijn: je bespaart tijd en je bedrijfskanalen zijn in de goede handen van experts. Maar hoe kies je de juiste partner in het uitgebreide aanbod marketingbureaus en freelancers? En hoe zorg je ervoor dat de samenwerking een succes wordt?
Tijdens dit interactieve seminarie gaan we praktisch aan de slag. Je krijgt concrete tips en inzichten om gericht stappen te zetten in het succesvol uitbesteden van je sociale media , of om je lopende samenwerkingen met marketingbureaus en freelancers te verbeteren.
Programma
Je leert de strategische en operationele topics beheersen die van belang zijn bij het uitbesteden van je sociale media:
- Wat zijn goede én verkeerde redenen om het beheer van je sociale media uit te besteden?
- Wat zijn de voorwaarden om socialemedia-activiteiten te kunnen uitbesteden?
- Wat is het belang van een doeltreffende socialemediastrategie en hoe bepaal je die voor je bedrijf?
- Hoe kies je de juiste socialemediapartner in functie van je doelen?
- Cocreatie: wat absoluut zelf doen én wat uitbesteden?
- Op welke manier maak je een externe partner deel van de bedrijfsdoelen?
- Tips om het beste uit je externe samenwerkingen te halen
- Hoe wissel je relevante kennis en informatie uit met jouw marketingbureau en/of freelancers?
- Hou de vinger aan de pols: follow-up & bijsturen tijdens een samenwerking
We creëren ook ruimte zodat de deelnemers van elkaar kunnnen leren.
Spreker
Bavo Goos is de zaakvoerder van Smart-boost, en een marketeer en sales man pur sang. Hij bouwde een internationale carrière uit bij enkele topmerken en vertaalde die kennis en expertise naar advies, opleiding en coaching op maat van kmo’s. De missie van Smart-boost? Ondernemers en hun teams uitdagen om meer en beter te verkopen.
Voor wie?
Voor zaakvoerders en marketingmedewerkers van kmo’s die het beheer van hun sociale media succesvol willen uitbesteden en de controle over hun communicatie willen behouden