Skip to main content
Map
  • Netwerkevents
  • Seminarie: Essentiële stappen voor een succesvolle Market Entry Strategy

Seminarie: Essentiële stappen voor een succesvolle Market Entry Strategy

  • Hybride

Heb je begeleiding nodig in de eerste stappen op de buitenlandse markt? Wil je een nieuwe markt betreden maar weet je niet hoe je dit effectief moet aanpakken? Tijdens dit seminarie leer je doelgericht kijken naar hoe je een nieuwe markt kan betreden op een sterke en efficiënte manier. 

Voor ambitieuze ondernemers die hun onderneming willen doen groeien, is internationaal uitbreiden vaak de nummer één prioriteit. Een goed doordacht Market Entry plan is echter een must om jouw doel te bereiken. Als je je goed voorbereidt en een sterke strategie uitwerkt, heb je het meeste kans op succes bij het betreden van een nieuwe markt.

Programma

Tijdens deze interactieve workshop:

  • Leer je hoe je je kan voorbereiden om te starten vanuit een sterke fundering, ontdek je wat je moet weten over de nieuwe markt, hoe je je focus bepaalt en duidelijke doelen stelt.
  • Ontwikkel je een Market Entry Strategy voor jouw business case. We analyseren de verschillende mogelijkheden om een nieuwe markt te betreden en doorlopen het proces om een keuze te maken.
  • Vind je inspiratie om visibiliteit te creëren. Als 'new kid on the block' is het vaak doorslaggevend om ergens in uit te blinken.

Spreker

Deze workshop wordt gegeven door Sophie Boutelegier, Chief Expansion Officer bij Expandify. Ze is een global business development expert die bedrijven helpt bij hun internationale groeistrategie. Sophie heeft gewoond en gewerkt in Europa, Azië, Zuid- en Noord-Amerika, en heeft zo een uniek begrip opgebouwd van international business practices. Na een carrière bij verschillende multinationals richtte ze Expandify op in Silicon Valley, waar ze momenteel woont en werkt samen met haar man en 2 kinderen.

Logo Expandify

Doelgroep

Dit seminarie focust op ervaren ondernemers die hun internationale strategie scherp willen stellen of een nieuwe markt willen betreden op een efficiënte manier.

De opleiding kan zowel fysiek (bij Voka | Brugge) alsook digitaal (via WeConnect) gevolgd worden. Geef bij de inschrijving jouw keuze door.  

Lunch wordt voorzien.

Contactpersoon

Delphine Standaert

Adviseur Internationaal Ondernemen

Adres

Voka | Brugge (Bedrijvencampus O-Forty)
Kapellestraat 138
8020 Oostkamp

Wanneer

Prijs

  • Leden: € 440
  • Niet-leden: € 660

Kmo-portefeuille
Voor deze infosessie kan je ook gebruikmaken van de kmo-portefeuille. Jouw aanvraag dient te gebeuren ten laatste binnen de 14 dagen na de eerste sessie via www.kmo-portefeuille.be. Indien je beroep doet op de kmo-portefeuille, dien je nog btw op de volledige opleidingskost te betalen.

Benodigde informatie kmo-portefeuille

  • Het registratienummer van Voka – Kamer van Koophandel West-Vlaanderen: DV.O104126
  • Type dienstverlening: opleiding
  • Datum inschrijving: 19/10/2023
  • Projectbedrag: € 440 voor leden, € 660 voor niet-leden
  • Aantal opleidingsuren: 8 uren
  • Thema: Internationalisering

Logo KMO

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag