Een Belgische onderneming verkoopt aan een Franse onderneming met verzending naar Frankrijk. Deze transactie kan op een vrij eenvoudige manier geanalyseerd worden. Maar wat als de goederen uit een Duitse voorraad komen? Wat als er eveneens installatie is? Wat als de goederen van buiten de EU komen? In dit seminarie gaan we in op meer complexe situaties in de internationale handel en proberen we je een houvast te geven, zodat je tot een correcte facturatie kan overgaan.
Tijdens dit seminarie komen volgende aspecten aan bod:
- Transacties waarbij de goederenflow afwijkt van de facturatiestroom: wat kan en waar moet je op letten? Hoe kan je dit snel detecteren?
- Goederentransacties met drie partijen of meer
- Goederen die vanuit een voorraad of rechtstreeks van bij een maakloonwerker in het buitenland geleverd worden
- Leveringen met installatie binnen en buiten de EU
- Maakloonwerk binnen de EU
- Hoe kan je in- en uitvoertransacties optimaliseren?
We analyseren deze transacties volledig en behandelen ook de vereiste documentatie. Vragen rond specifieke bedrijfscases kunnen ter plaatse gesteld worden aan de sprekers.
Doelgroep
- Financiële medewerkers
- Accountants
- Zaakvoerders
- Iedereen die in aanraking komt met btw en zich verder wil verdiepen in de materie
Let wel: de sessie is niet toegankelijk voor professionele dienstverleners binnen accountancy, financial advisory en tax services.
In samenwerking met:
Het seminarie wordt georganiseerd in samenwerking met Tax Consultants van Deloitte Private - Accountancy & Advisory - Tax & Legal.