Schriftelijke rappelbrieven zijn nog steeds de effectiefste manier om je geld te krijgen. Maar zijn je brieven ook écht sterk opgesteld? Je leert het in deze opleiding.
Is het schrijven van een aanmaning passé? Niet als je 't ons vraagt! Op voorwaarde dat ze niet beginnen met 'Bij nazicht van onze boekhouding' en eindigen met 'Kruist dit bericht uw betaling, mag u dit schrijven als nietig beschouwen.' Want vorm, stijl en taal doen er weldegelijk toe bij het opmaken van een effectieve aanmaning.
In deze opleiding leer je je rappelbrieven overtuigend én correct opmaken. Marleen Miechielsen (AAA Talent Academy) is trainer en coach in creditmanagement. Ze is gastdocent op PXL en auteur van verschillende boeken over debiteurenbeheer. De ideale expert om je wegwijs te maken in deze materie, dus. Dit mag je verwachten:
Programma
- Taal en stijl van een effectieve rappelbrief
- Inhoud: conform de wettelijke regels (die recent zijn gewijzigd)
- Hoe vaak en wanneer stuur je een brief?
- Waarom en hoe maak je een onderscheid tussen B2B en B2C-klanten?
- Praktijk: verbeter je eigen aanmaningsbrieven
Voor wie?
Finance-, communicatie-, commerciële of administratieve profielen die goed betaalgedrag willen inspireren bij hun klanten.