Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
Voka Opleiding

People Model Canvas voor zaakvoerders

Staat de schaalbaarheid van je organisatie onder druk door uitdagingen in je personeelsbeleid? Het People Model Canvas schetst de nodige structuur en processen voor groeigericht prestatiemanagement. 

Als zaakvoerder gaat veel van je tijd wellicht naar het voorbereiden en opvolgen van evaluatiegesprekken. Maar vaak is het moeilijk om dat consistent te doen, of om je prestatiemanagement te koppelen aan de bedrijfsstrategie. Dat maakt dat jouw operationele aandeel in peoplemanagement veel tijd vraagt en soms onvoldoende return geeft. 

Het People Model Canvas (PMC) haalt het giswerk uit peoplemanagement: het verbindt een aantal essentiële hr-bouwstenen en vergemakkelijkt je processen. En dat is goed nieuws voor iedereen. Operationeel kost het minder tijd, terwijl ook je medewerkers een concrete richting krijgen. Én alles staat al in de startblokken voor wanneer je een hr-medewerker aanwerft. Het PMC tackelt onder meer deze uitdagingen:

  • Welke rollen zijn er in je bedrijf? 
  • Welke doelstellingen zijn eraan gekoppeld? 
  • Zitten je collega’s op de juiste stoel? 
  • En wat met een correct verloningsbeleid? 

In vier sessies leer je alles over werken met het People Model Canvas (PMC), van bij de bron. Reggy-Charles Degen en Stijn Van Loo, grondleggers van het PMC, nemen de sessies voor hun rekening. Stijn helpt bedrijven bij de implementatie van het PMC, samen Reggy-Charles. Die laatste is ook auteur en professor aan de Solvay Business School. Je krijgt er een praktisch handboek bij én ontvangt op het einde van het traject een PMC-certificaat. Hieronder vind je het volledige programma.

Programma

Sessie 1: Visie en kader

12 maart, 13.00 uur tot 16.30 uur

  • De visie achter het PMC
  • Waarom is goed presteren moeilijk?
  • De complexiteit van prestatiemanagement
  • Verhogen van betrokkenheid en prestaties
  • Kerncompetenties voor maximale impact
  • Hoe bouw je een gedeeld communicatiemodel? 
Sessie 2: Rollen, functies en carrièrepaden

26 maart, 13.00 uur tot 16.30 uur

  • Ontwerp een flexibele en collaboratieve organisatie
  • Het gebruik van General Expectations Profiles
  • Coherente functietitels en -beschrijvingen
  • Interne vs. externe functietitels
  • Doelen matchen aan de persoon in de functie
  • Carrièrepaden uitzetten
Sessie 3: Strategisch omgaan met talent

16 april, 13.00 uur tot 16.30 uur

  • Talent onderzoeken en beoordelen
  • Zinvolle en bruikbare één-op-één-gesprekken
  • Analysetools gebruiken
  • Een strategische hr-agenda opmaken
Sessie 4: Verlonen

30 april, 13.00 uur tot 16.30 uur

  • Problemen definiëren en oplossen
  • De verloningsmatrix begrijpen
  • Andere voordelen naast verloning
  • Wat is een rechtvaardig verloningsbeleid?
  • Transparantie

Voor wie?

Zaakvoerders van snelgroeiende ondernemingen die nog geen hr-medewerker aan boord hebben en zelf instaan voor het peoplemanagement.

Ben je hr-verantwoordelijke en wil je het PMC ook in jouw organisatie toepassen? We organiseren dit traject ook specifiek voor hr-profielen

Contactpersoon

Chloe Verlinden

Coördinator opleidingen en lerende netwerken

Adres

Kantoor Antwerpen
Markgravestraat 12
2000 Antwerpen

Wanneer

Prijs

€550 (excl. 21% btw)

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

AW_Welt_6stappenplan