Het opschalen van je startup is ontzettend spannend én uitdagend. Je maakt van je innovatief business idee een volwaardig bedrijf met klanten, medewerkers, freelancers,... Voka - KvK Limburg en Limburg Startup slaan de handen in mekaar met E-Volve voor een tweedaags traject voor 10 startups die hun omzet willen boosten.
Upscalen? Ga voor impact!
Schalen vraagt een andere aanpak dan opstarten. Je moet antwoorden bieden op nieuwe vraagstukken, inspelen op de noden van de markt en vooral nieuwe markten onderzoeken en innemen.
Waar bij het opstarten van je bedrijf en realiseren van de eerste sales vooral de nadruk ligt op productinnovatie en de CEO vaak een techneut is, gaat het in de scale-up fase om marketing en communicatie en heb je eerder een commercieel persoon als trekker nodig in je bedrijf.
Wanneer ben je toe aan de volgende fase?
Daar zijn allerlei signalen voor, zoals het bereiken van een plateau op vlak van omzet. Je geraakt niet verder.
Innovatieve klanten hebben het nu wel gezien en de pragmatische klanten kopen nog niet bij je want vanuit hun optiek bied je nog geen complete oplossing. Gefrustreerde investeerders, focus op verkoop en niet op de markt, het hebben van verkeerde klanten…
Je staat op een belangrijk kruispunt en wij begeleiden je met ons gloednieuw traject.
Zo gaan we te werk
De deelnemers van dit programma zijn klaar om hun omzet (met focus op rendement) te gaan vergoten tot 500.000 euro waarbij sales, marketing en communicatie hand in hand moeten gaan. Als deelnemer leer je om je eigen SMC-plan® te schrijven. Je werkt niet aan een apart sales-, marketing- en communicatieplan, maar brengt alles samen zodat je je doelstellingen op een efficiëntere manier kan behalen.
- Meer Sales
- Meer Efficiëntie
- Beter SMC-plan
Praktische informatie
- Van adhoc en “netwerk” sales tot structurele sales (sales)
Focus op een degelijke salesstrategie schrijven op basis van business units waardoor je inzicht krijgt in up- en cross selling bij bestaande en nieuwe klanten met klemtoon op de funnel.
- Ik ken mijn salesstrategie, nu ga ik het aan de wereld vertellen (marketing)
Hier gaan we dieper in op wie vertel ik wat, waarom en wanneer?
Wie zijn mijn doelgroepen, waar ligt mijn potentieel en waar leg ik mijn focus?
We bouwen aan een “story”.
- Hoe communiceer ik het best en via welke kanalen (communicatie)
Vijf regels die cruciaal zijn om goed en vooral duidelijk te communiceren. Deze regels matchen we met de verschillende communicatiekanalen.
Dankzij Voka-KvK Limburg en LSU kunnen we deze 2-daagse uitzonderlijk aanbieden aan €350 per deelnemer. Er kunnen max 10 bedrijven deelnemen.
Als doelgroep worden volgende bedrijven omschreven:
- Je bent een starter mét maximum 3 jaar ervaring, maar met een 1ste saleservaring
- Je geraakt niet tot je volgende plateau in omzetgroei.
Loriana Allegrezza - Zaakvoerder E-Volve