Skip to main content

Verbindend communiceren met klanten en collega's

Leer de behoeften van je gesprekspartner beter inschatten, om zo jouw communicatie met iederéén te versterken

Boodschappen op een krachtige en efficiënte manier brengen zodat klanten, collega’s, leidinggevenden… kunnen horen wat je te zeggen hebt én zin hebben om rekening te houden met je boodschap.
Tijdens de workshop gaan we in op “lastige situaties” met “uitdagende” persoonlijkheden. We oefenen nieuwe manieren van effectieve communicatie in. Als “instrument” gebruiken we het Insights Discovery© model dat mensen inzicht verschaft in de eigen gedragsvoorkeuren en die van de gesprekspartner.

Wat win je erbij?

Verbindende communicatie helpt medewerkers in het opbouwen van een duurzame relatie met klanten, collega’s, leidinggevenden. Door rekening te houden met de behoeften van de klant, met de eigen behoeften én met de behoeften op organisatieniveau creëert de medewerker een positief werkklimaat.
Collega’s kunnen op een respectvolle manier met elkaar praten én luisteren op een manier dat de andere zich begrepen voelt. De ultieme customer experience, begint bij een tevreden medewerker!

Wat bereik je tijdens en na een opleiding "Verbindende Communicatie"?

  • Een open en directe communicatie tussen medewerkers, klanten en andere betrokkenen in de werksituatie.
  • Een positieve sfeer waarin mensen zich gehoord voelen en begrepen worden.
  • Nieuwe luistervaardigheden bij medewerkers: ze zijn in staat om op zo’n manier naar klanten te luisteren dat die zelf beter begrijpen wat ze voelen, willen en denken.
  • Een gevoelige stijging van de kwaliteit van werken in de organisatie. Dankzij een waardevolle communicatie tussen alle betrokkenen verloopt het werk efficiënter én aangenamer.

Inhoud

  • Hoe zien anderen mij? Kan ik de manier waarop ik overkom, beïnvloeden?
  • De verschillende persoonlijkheidsvoorkeuren van mensen (in 4 kleuren): wie is je “tegengestelde” en hoe kan je toch verbinding maken met hem/haar?
  • Je sterktes en ontwikkelpunten op vlak van communicatie
  • Introversie versus extraversie
  • Luisteren als krachtig communicatiemiddel
  • Op een constructieve manier omgaan met kritiek of oordelen van anderen.
  • Feedback geven om de relatie te verbeteren
  • Persoonlijk leiderschap en werkgeluk

Doelgroep

Iedereen

> Ik schrijf me in

Jouw expert

Ilse Vantilborgh - Ariadne Training & consulting

Ilse heeft als ondernemer en als trainer-coach jarenlange ervaring op gebied van klantgerichte communicatie. Als gewezen bankdirecteur kan ze zich beroepen op een commerciële ingesteldheid. Haar vaardigheden in NLP-technieken combineert ze met een ruime didactische bekwaamheid.

Ilse Vantilborgh

Past deze datum niet of is de opleiding volzet, klik dan hier voor een actueel overzicht.

Adres

Voka - KvK Mechelen-Kempen (kantoor Mechelen)
Onze-Lieve-Vrouwestraat 85
2800 Mechelen

Wanneer

Prijs

Leden:
€860 (excl. btw)

Niet-leden:
€1290 (excl. btw)

Klik hier voor meer info over jouw ledenvoordelen

Voorwaarden

Lees hier onze voorwaarden.

KMO-portefeuille

Bespaar tot 30% op jouw deelnameprijs. Het projectbedrag is €860/leden en €1290/niet-leden. De aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Ons registratienummer is DV.O104982. Je kan hiervoor 14 opleidingsuren ingeven. Klik hier voor meer info.

KMO-portefeuille

Meer info?

Advertentie VanRoey- nov
MK - Advertentie Van Dessel