Online marketing voor optimaal rendement.
Wil je meer zichtbaarheid, klanten of sollicitanten? In 5 dagen bespreken we de belangrijkste onderdelen van online marketing, en hoe je deze onderdelen optimaal laat samenwerken om je doelen te bereiken. Je krijgt praktische tips om efficiënter te werken en het rendement van je marketing te vergroten. We werken met een kleine groep en voorzien veel ruimte voor oefeningen, interactie en feedback.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor bestuurders en (junior) marketeers die snel een grondig overzicht van online marketing willen, en efficiënt aan de slag willen gaan.
Er is geen voorkennis van (online) marketing vereist.
Ontdek de inhoud van de 5 marketing classes
In deze basismodule staan we stil bij je positionering, doelen, doelgroepen en aanbod. We bespreken ook de rol van je website, content marketing, sociale media en advertenties in je marketing, en hoe je deze onderdelen optimaal laat samenwerken voor meer rendement.
In deze module bespreken we de ingrediënten van een sterke website, hoe je je website optimaliseert voor online zoekmachines zoals Google en Bing (SEO), en hoe je marketing automation inzet voor meer bezoekers, leads, klanten, sollicitanten en fans.
In deze module leer je hoe je sterke teksten schrijft voor je website, sociale media en advertenties. Je krijgt ook praktische tips om betere foto’s en video’s te maken, en je content marketing te plannen zodat je meer rendement krijgt in minder tijd.
In deze module krijg je tips & tricks om LinkedIn, Facebook en Instagram in te zetten voor personal branding, employer branding en de algemene marketing van je bedrijf. We brainstormen ook over ideeën voor jouw bedrijf waarmee je meteen aan de slag kan.
In deze module bespreken we hoe je Google Ads en advertenties op LinkedIn, Facebook en Instagram kunt inzetten om je naamsbekendheid en zichtbaarheid te vergroten, meer bezoekers en leads te krijgen en meer te verkopen. We geven inspiratie en tips voor je eerste advertenties.
What's in it for me?
Deze opleiding is ontwikkeld voor bestuurders en (junior) marketeers die snel een grondig overzicht van online marketing willen, en efficiënt aan de slag willen gaan. Deelnemers krijgen veel ruimte om vragen te stellen, en oefeningen om de theorie in de praktijk te brengen.
Deze opleiding is geïnspireerd op basis van praktijkervaring. We wisselen theorie, praktische tips en oefeningen af om tijdens de cursus meteen de eerste stappen te zetten voor de online marketing van je bedrijf.
Schrijf je in voor het gehele traject of kies voor één of meerdere van de 5 classes:
- Marketing class: De fundamenten van online marketing
- Donderdag 29 februari (Geel)
- Marketing class: Webstrategie: Bouw, Optimaliseer & Automatiseer
- Donderdag 28 maart (Mechelen)
- Marketing class: Content marketing: de brandstof voor je online marketing
- Donderdag 25 april (Geel)
- Marketing class: Social media mastery: bouw jouw merk en bedrijf
- Donderdag 23 mei (Mechelen)
- Marketing class: Adverteren met impact: naamsbekendheid, bezoekers en leads
- Donderdag 20 juni (Geel)
Jouw expert
Christophe Van Bael - Lincelot
Christophe is oprichter van Lincelot (°2011), het online marketingbureau uit Edegem. Samen met zijn collega’s biedt hij ondersteuning aan kmo’s in België en Nederland met strategisch marketingadvies, praktische marketingondersteuning (webdesign, SEO, sociale media, advertenties, marketing automation, copywriting, foto- en videoshoots) en marketingopleidingen.
Hij was ook enkele jaren marketingdocent aan de AP Hogeschool Antwerpen, en begeleidt elke dag bedrijven in hun zoektocht naar meer zichtbaarheid, klanten en sollicitanten. Christophe krijgt energie wanneer zijn klanten en cursisten inzichten en zin krijgen om met hun marketing aan de slag te gaan.

Past deze datum niet of is de opleiding volzet, klik dan hier voor een actueel overzicht.