
Mediatraining algemeen: 'Meester blijven van wat u zegt'
Een real-life belevingstraining in een echte TV studio.
Een ongenuanceerde uitspraak in een ongewenste of onverwachte context kan u en uw bedrijf imagoschade toebrengen. En precies dat willen we met deze mediatraining vermijden. Weten met wie je praat, wat je wel of beter niet zegt en hoe je het zegt: op het juiste moment en op de juiste plaats gevat en gepast communiceren.
Dat is het doel van de mediatraining. “Prepare a worst case scenario and get the best result in any other scenario.”
Een real-life belevingstraining in een echte TV studio.
Programma
- Uitleg over medialandschap
- Hoe stel ik een perslijst samen?
- Wanneer is het beste moment en de beste manier om nieuws aan te leveren?
- Wat moet ik als woordvoerder van mijn bedrijf zeker weten en zeker doen?
- Hoe communiceren via de media en de sociale media?
- Hoe bouw ik integer mijn persrelaties uit?
- Do’s and don’ts bij een interview
- Met welke verschillende media kan je te maken krijgen? Hoe pakken de journalisten het aan?
- Welke manieren zijn er om een boodschap optimaal over te brengen?
- Montage van een interview
- Hoe kan jouw interview ‘verknipt’ worden tot iets wat je niet heb gezegd?
- De mediatrainer geeft tips and tricks hoe jij de controle houdt.
- Watch & learn: schaaf jouw antwoordtechnieken bij en doe je voordeel met nuttige kledij- en gedragstips.
- Studiogesprek
- Ervaar een studiosituatie die door de sterke belichting indrukwekkend en indringend is. Je krijgt on-camera training en directe feedback.
- Wat als u niet communiceert?
De hele dag wordt doorspekt met praktijkvoorbeelden. Vooraf is er met iedere deelnemer een intakegesprek om op basis van jouw specifieke behoeften te trainen.
Belangrijk! Deze opleiding gaat door in beperkt gezelschap. Door inschrijving verbindt je je ertoe om confidentieel met alle info om te gaan. Zo kan iedere deelnemer zich discreet en in alle vrijheid verder ontplooien.
Doelgroep
CEO, eigenaar-ondernemer, zaakvoerder
Deze mediatraining is bedoeld voor bedrijfsleider die een beperkte ervaring hebben met journalisten, maar woordvoerder zijn voor hun bedrijf. Zij die zich willen trainen en voorbereiden op communiceren met de media. Deze training geeft je meteen slagkracht in alle pers & mediacontacten.
Maximum 4 deelnemers. Dit garandeert een sterke interactie en verhoogt de return van het leerproces. Het is een echte leerervaring, een doe-workshop waar je door middel van 1 dag intense training een blijvende (gedrags-)verandering ondergaat. Aan den lijve ondervinden, geeft blijvende indruk.
De workshop wordt geleid door![jan rummens]()
Mediatrainer Jan Rummens.
Jan is al meer dan 30 jaar actief in de media als journalist, redacteur, eindredacteur, programmamaker en presentator. Hij werkte voor VTM nieuws, Eurosport, VT4 nieuws & sport en als chef sport & eindredacteur nieuws bij RTV. Hij kent hij de klappen van de zweep en geeft al 20 jaar mediatraining.