Skip to main content
Management Assistant Day 2019

Management Assistant Day 2019

De Management Assistant Day is onze jaarlijkse afspraak voor managementassistenten. Deze boeiende dag geeft hen nieuwe energie, scherpt hun professionele skills aan en versterkt hun netwerk. Kortom, het is het ideale geschenk voor veelzijdige, administratieve professionals die meer verdienen dan een schouderklopje.

 

Management Assistant Day 2019

Zo blijven managementassistenten de toekomst de baas.

De job van de managementassistent verandert razendsnel. Technologie automatiseert steeds meer taken. Nieuwe tools en applicaties helpen om efficiënter te werken. En robots en intelligente software doemen op aan de kantoorhorizon. Maar ook de vergrijzing heeft een grote invloed op de job van de management assistant. Omgaan met de generatieverschillen op de werkvloer wordt daarbij ook een van de grote uitdagingen.
                
De KoolputtenVoka bereidt de huidige managementassistenten tijdens deze editie van de Management Assistant Day voor op de digitale toekomst. Met tal van inzichten om hun werkplek te optimaliseren en hun positie te versterken. 

Op een stijlvolle locatie midden in het groen, worden ze een hele dag verwend met interessante presentaties en workshops die nieuwe inzichten genereren. Ze worden getrakteerd op lekkers en geschenken. En als klap op de vuurpijl maken ze kans om de ‘Management Assistant of 2019’ te worden.

Na een onvergetelijke dag keren ze barstensvol energie en inspiratie terug en kijken ze met nieuwe ogen naar de eigen rol binnen de organisatie.

Programma 

  • 9.00 u. Onthaal met verwenkoffie
  • 9.30 u. Verwelkoming door Voka
  • 9.40 u. De toekomst van de management assistant 
  • 10.00 u. Met 5 generaties op 1 werkvloer door Professor Annick Van Rossem
  • 11.30 u. Softwarerobots door CEO Robonext
  • 12.30 u. Lunch in de schaduw van de Mirabrug
  • 13.30 u. Workshop 1 naar keuze
  • 15.30 u. Workshop 2 naar keuze
  • 16.45 u. Wie wordt ‘Management Assistant of 2019’? 
  • 17.00 u. Bubbels & bites 

Keynote: Met 5 generaties op 1 werkvloer

Annick Van Rossem
Langer werken vertaalt zich stilaan ook in de feiten: nooit eerder waren er zoveel verschillende leeftijden samen aan het werk. De samenwerking tussen oudere, meer ervaren werknemers met de brute kracht van het jong geweld heeft veel voordelen. Maar dit loopt niet altijd even vlot. Waarden en normen verschillen, de verwachtingen en omgangsvormen ook.
Ontdek de kenmerken van de verschillende generaties, hoe ze van elkaar verschillen en waarom. Krijg inzicht in hun gedrag en kom te weten hoe u als management assistant de verbindende factor kan zijn.

Spreker: Prof. dr. Annick Van Rossem doceert management aan de Hogeschool Universiteit Brussel en is verbonden aan de Onderzoekseenheid Bedrijfseconomie, Strategie en Innovatie van de KU Leuven.

 

Keynote: Softwarerobots 

Pieter Celis
Ontdek hoe softwarerobots het werk en het leven makkelijker kunnen maken. Robotic Process Automation (RPA) is een softwaretechnologie die toelaat om repetitieve computertaken te automatiseren. Dit wordt wereldwijd op grote schaal uitgerold in verschillende domeinen zoals finance, HR, contact centers, administratieve diensten en logistiek. Net zoals werknemers kunnen de softwarerobots gebruik maken van elke combinatie van toepassingen (Excel, e-mail, CRM, ERP, etc) om taken te automatiseren zoals het opvolgen van facturen, het aanmaken van rapporten of het kopiëren van data tussen applicaties.

De grote kracht zit in het feit dat softwarerobots tijd vrijmaken voor werknemers zodat ze zich kunnen bezighouden met werk dat echt belangrijk is, zoals interactie met de klant of collega’s. De jobinhoud wordt zo boeiender want net de meest saaie, vervelende taken wordt door de software robot overgenomen. 

Tijdens deze presentatie komt u te weten wat softwarerobots zijn, waarvoor u het als managementassistent kan toepassen en hoe u ermee kan beginnen.

Spreker: Pieter Celis, CEO van robonext en begeleidt bedrijven doorheen digitale veranderingstrajecten.

 

Workshops

De hot topics van de voormiddag worden in de namiddag vertaald naar praktische en interactieve workshops op maat van de managementassistenten. Kies zelf twee workshops van de drie die u het meest interesseren. Wees er snel bij want het aantal deelnemers per workshop is beperkt. Het is niet mogelijk om voor 3 workshops in te schrijven.

 

Doelgroep

Managementassistenten en administratief bedienden

Informatie en inschrijvingen

Inschrijven kan tot vrijdag 19 april. Nog vragen? Stuur een mailtje naar Regine Vyverman of bel 052 33 98 30.

#madvoka2019

Partners

Adres

De Koolputten
Koolputten 2
9250 Waasmunster

Wanneer

Prijs

Exclusief voor Voka-leden: € 390

Niet-leden: op aanvraag

Nog geen lid? Neem contact op met welkom@voka.be voor info over onze vele ledenvoordelen.

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

10% korting voor een tweede deelnemer van hetzelfde bedrijf.
 


Voor deze activiteit kan u kmo-portefeuille aanvragen, indien u hiervoor in aanmerking komt. Ons registratienummer is DV.O105301. Registreer u nu op www.kmo-portefeuille.be

 

kmo-portefeuille

Hulp nodig?

Deloitte
ING
Logo Mensura
Proximus
SD Worx
BovaEnviro+
GutzandGlory
G4S
Soundfield
Jobat Media