Skip to main content

LI - Digitale kanalen bij marketing en verkoop

We gaan niet meer online, we léven online. De afgelopen decennia evolueerden we in een razendsnel tempo naar een digitale wereld. Verdiep je daarom tijdens 4 sessies in de wereld van digitale kanalen!

Organisaties kunnen vandaag niet meer zonder online marketing. Maar waarom is digitale marketing dan zo belangrijk? En wat zijn de mogelijkheden? In deze opleiding ontdek je nieuwe tools en leer je nieuwe vaardigheden die je klaarstomen voor de moderne digitale wereld.

Na deze opleiding: 

  • weet jij een succes te maken van de sociale media van jouw organisatie. 
  • kan jij een doordachte marketingmix samenstellen. 
  • weet je hoe je je beschermt tegen online gevaren. 
  • heb je de mogelijkheid om jouw website te optimaliseren.
Programma

Introductie in de wereld van online marketing & social media

  • Wat is online marketing
  • Wat zijn de belangrijkste trends anno 2020 & hoe ziet de toekomst er uit
  • Het concept customer journey
  • De geschiedenis van social media
  • Social media gebruiken als bedrijf & de plaats van social media in de customer journey
  • De stappen naar succes op social media

De juiste kanalen kiezen & een marketingplan opstellen

  • Een overzicht van verschillende on- en offline kanalen
  • Een doordachte marketingmix samenstellen
  • Van strategie naar plan: een marketing- en contentstrategie creëren

Een gebruiksvriendelijke website & e-commerce

  • Doelstellingen van je website
  • Tips & tricks voor een gebruiksvriendelijke website
  • Introductie in de e-commercewereld
  • Het optimalisatieproces van je website

Online veiligheid in de digitale wereld + data-analyse

  • Hoe je je beschermt tegen online gevaren
  • Waarop je moet letten als je denkt gehackt te zijn en wat je dan moet doen
  • Wat je concreet kunt doen om veilig te blijven
  • Het belang van data-analyse bij online marketing
Doelgroep

Deze opleiding is zowel voor zaakvoerders als KMO-medewerkers zonder ervaring in online marketing en/of boven de 50 jaar. Ook medewerkers voor wie de digitale transitie nieuw is, zijn welkom. Specifieke voorkennis is niet vereist.

Docent

Tobias Verbruggen is zaakvoerder van HiPPO communicatie & trainer bij Google Digitaal Atelier.
Lees hier meer over Tobias.

Aantal opleidingsuren: 12 uren

syntraMensuraProximus

Vind alle opleidingen via www.voka.be/opleidingen-Limburg

Contactpersoon

Hannah Baveco

Coördinator KamerAcademie

Adres

Voka - KvK Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 350,00 excl. btw

Niet-leden:
€450,00 excl. btw

Voorwaarden

100% van de deelname is verschuldigd als de annulering op minder dan 7 kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk gebeuren (per e-mail). Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?

Propaganda
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
alk
Logo JAM
Trixxo