Kennis DELEN is kennis VERMENIGVULDIGEN. Investeer in je quality manager en maak hem/haar intrapreneur van jouw onderneming.
Waarom investeren in een lerend netwerk?
Ben je kwaliteitsmanager en wil je het strategisch kwaliteitsmanagement van jouw bedrijf naar een hoger niveau tillen? Word je vertraagd door complexe uitdagingen? Heb je vragen waarop noch jij, noch jouw organisatie het antwoord kennen? Dan is het tijd om het lerend netwerk te raadplegen.
Methodiek
In dit lerend netwerk komen kwaliteitsmanagers uit verschillende productiebedrijven op regelmatige basis samen om kennis en ervaringen uit te wisselen. De ontmoetingen vinden steeds plaats in een open en vertrouwelijke sfeer. Wederzijdse inspiratie staat centraal. Wist je dat we 70% van onze kennis op een informele manier verwerven? Een lerend netwerk is dus zeker geen eenrichtingsverhaal. Maak je klaar voor een stevig netwerk dat nieuwe inzichten en kennis aanreikt, met maximale interactie van de sprekers en andere deelnemers. Elke sessie start met een rondleiding in een van de deelnemende productiebedrijven.
Doelgroep
Dit lerend netwerk is bedoeld voor kwaliteitsmanagers, actief binnen een industriële kmo of multinational en leidinggevend aan een team van kwaliteitsmedewerkers, officers en controllers. Het lerend netwerk is niet geschikt voor adviesverlenende, diensten-, service- en consultancy bedrijven.
Programma
De sessies gaan door op donderdagavond van 17 uur tot 21 uur. We bespreken zowel topics gerelateerd aan kwaliteitsmanagement als diverse uitdagingen voor elke manager. De eerste 3 topics liggen vast, de thema's van de laatste 2 sessies worden bepaald op de kick-off op 29 september. Het is dus belangrijk dat je dan aanwezig kan zijn.
Dit jaar kan je op voorhand kiezen uit deze 2 trajecten:
Traject A |
Sessie 1: Audits voorbereiden |
Sessie 2: Vervolgsessie op 'Audits voorbereiden' | |
Sessie 3: Creatief oplossingen zoeken - de Toyota Kata-methodiek | |
Sessie 4 & 5: Open thema's, bv. stressmanagement, constructief feedback geven, ... | |
Traject B |
Sessie 1: Bedrijfsdoelstellingen vertalen naar kwaliteitsdoelstellingen |
Sessie 2: Analyse van externe stakeholders - hoe klantverwachtingen vertalen richting operations | |
Sessie 3: Kwaliteit versus duurzaamheid: de ultieme match | |
Sessie 4 & 5: Open thema's, bv. productintegriteit, omgaan met verschillende culturen op de werkvloer, kennisborging, opleidingsnoden detecteren, ... |
Deontologische code
Respect, eerlijkheid en vertrouwelijkheid van informatie in het lerend netwerk is key en enkel mogelijk in een gesloten netwerkomgeving, zonder aanwezigheid van derden. Aangezien de sessies plaatsvinden in de deelnemende bedrijven en starten met een rondleiding op de werkvloer, rekenen wij op de loyaliteit en gastvrijheid van elk bedrijf. Een overzicht van de lerende netwerken kan je raadplegen op de website en in onze folder.