Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
Voka Opleiding

Lead generation voor start-ups

Lead generation, da's meer dan simpelweg een webinar lanceren of een e-book online gooien. Het is een krachtige strategie waarmee je de nieuwsgierigheid van potentiële klanten voor jouw product geleidelijk aanwakkert, totdat ze klaar zijn voor hun eerste aankoop. Benieuwd hoe je dat doet?

Met een doordacht lead generation proces bouw je vandaag aan een lijst van toekomstige klanten, zodat je niet voortdurend zelf op zoek hoeft naar de volgende klant. Geen uitgesproken pieken en dalen meer in je omzet, maar een stevige basis om je startup te laten groeien.

Maar hoe begin je hieraan als startende ondernemer met een beperkt budget? Hoe stem je dit proces af op de specifieke behoeften van jouw start-up en jouw ondernemersstijl? Hoe zet je dit proces om in de praktijk? Hoe hou je dit vol? En hoe weet je of je goed bezig bent?

In dit interactieve groepstraject werk je samen met 9 andere startups aan het volledig uitbouwen van je eigen lead generation-proces. Elke sessie duikt dieper in een specifieke fase van het proces (content, website, lead conversie en opvolging) met concrete voorbeelden van hoe andere start-ups dit concreet aanpakken en hands-on oefeningen om zelf aan de slag te gaan. 

What's in it for you?

  • Een uitgewerkt lead generation-plan op maat van jouw start-up
  • Een dashboard met duidelijke maatstaven en doelstellingen om de resultaten van je plan op te volgen
  • Een feedbackmoment met je coaches na het traject, om vooruitgang te bespreken en bij te sturen
Sessie 1 | Content

17 mei, van 9.00 uur tot 12.00 uur

Fase 1 van je lead generation-plan: content genereren!

  • Het lead generation proces voor start-ups: 4 cruciale fases 
  • Waarom lead generation van essentieel belang is voor jouw start-up: een strategische beslissing 
  • Match je contentstrategie met je lead generation-strategie 
  • Een realiseerbare aanpak voor contentcreatie 
  • Het perfecte samenspel tussen organische content en lead generation-content 
     
Sessie 2 | Website & lead conversion

31 mei, van 9.00 uur tot 12.00 uur

Niet alleen moet je potentiële klanten naar je website lokken, ze moeten er ook nog eens overtuigd worden van jouw product. Fase 2 en 3, dus!

  • Jouw checklist voor optimaal conversieresultaat op je website en landingspagina 
  • Ontwerp een verleidelijke lead magnet 
  • Technische aspecten van een effectieve lead magnet 
  • De integratie van je lead magnet in je contentstrategie 
     
Sessie 3 | Opvolging en acties meten

14 juni, van 9.00 uur tot 12.00 uur

De 4e en laatste fase van je lead generation-strategie? Meten en opvolgen!

  • Opvolging: transformeer leads naar aankopers
  • Automatisatie en retargetingstrategieën
  • Aan de slag met Microsoft Clarity: analyseer de resultaten van je lead generation-proces   
  • Afwerking van je lead generation-proces 
  • Volgende stappen naar de lancering van je lead generation-proces 
     
Feedbacksessie | Optioneel

Nood aan wat coaching na de lancering van je lead generation-strategie? Je kan -vrijblijvend- een coaching inplannen om je proces nog eens één op één onder de loep te nemen. 

Na afloop van de opleidingssessies kan je een uurtje prikken met de coaches.

Voor wie?

Zaakvoerders en (co-)founders van start-ups die hun 'quick-win-marketing' willen omdraaien naar doordachte, succesvolle leads en sales. 

Door wie?

  • Jasper Dockx | Twaalfde man
    Jasper is founder van social media agency Twaalfde Man, geeft colleges over trends in social advertising op KdG én is een veelgevraagd keynotespreker. Hij deelt zijn expertise in verkopen via socials. 
  • Noémie Bultot | Socialize
    Als content marketing strategist zet Noémie zowel voor B2B als B2C straffe contentstrategieën op poten. Zij helpt je verder met sterke converterende content.
  • Mathias Teuwen | VRT 
    Mathias is start-upcoach bij VRT Sandbox. Hij maakt marketingstrategie bevattelijk en zorgt dat je lead generation-proces mooi aansluit op jouw groeifase. 

Contactpersoon

Margit Wuyts

Startersadviseur

Adres

ING Antwerpen
Lange Gasthuisstraat 20
2000 Antwerpen

Wanneer

Prijs

€350 (excl. 21% btw)

Voorwaarden

Annuleren
Annuleren kan enkel schriftelijk tot en met 10 mei. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen. De Kamer behoudt zich het recht om de opleiding te annuleren indien, ondanks alle inspanningen, de omstandigheden ons ertoe dwingen. Het volledige inschrijvingsgeld wordt dan teruggestort.

Privacy
Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

AW_Welt_6stappenplan