Skip to main content
strategie
  • On- en offline

LAB: strategic sourcing

Internationale bedrijven hebben vandaag te maken met heel wat uitdagingen. Gelukkig zijn er ook oplossingen. Tijdens dit LAB focussen we op 5 actuele uitdagingen. We stellen niet alleen vragen, maar bieden ook antwoorden.

Tijdens 5 sessies boren we verschillende topics aan waar vele internationale ondernemers zich vandaag het hoofd over breken. Als Voka bieden we graag wat gemoedsrust. Daarom laten we experten aan het woord en brengen we best cases waarin de oplossingen duidelijk worden.

Opzet van de sessies

Elke sessie focust op een concreet en actueel probleem waar internationale ondernemers mee te maken hebben en welke oplossingen hiervoor bestaan.

Hoe ziet een sessie eruit? *

•    16u00: ontvangst
•    16u15: welkom
•    16u30 – 18u00: inhoudelijk (spreker/case/discussie)
•    18u00 – 19u00: bedrijfsbezoek
•    19u00 - …: eten met netwerking

*Dit is een algemene indeling van een sessie. De invulling kan per sessie verschillen, afhankelijk van wat er te zien valt, of er demo’s worden getoond, aantal sprekers, …

Wegwijs in 5 sessies

Sessie 1: Contract lifecycle management (CLM) - datum tbc

Momenteel onderhoudt 95% van de bedrijven hun contracten nog zelf (op handmatige wijze). Desalniettemin voorspelt men dat in 2023 ca. 90% van de multinationals wereldwijd en 50% van de regionale middelgrote bedrijven contractmanagement software in hun bedrijf hebben geïmplementeerd. Bedrijven realiseren zich dat CLM niet enkel ‘leuk is om te hebben’, maar juist ook een essentieel onderdeel is van de juridische procedures binnen een bedrijf.

Sessie 2: Impact AI op procurement - datum tbc

Artificial Intelligence (AI) of kunstmatige intelligentie wordt steeds belangrijker binnen de aankoopafdeling van een bedrijf. Nu al maken veel bedrijven gebruik van de mogelijkheden die AI biedt en dat zal in de toekomst alleen nog maar toenemen. Zo zal AI zorgen voor “slimmere” processen, bv. door het sneller herkennen van verstoringen in de supply chain en het sneller detecteren van frauduleuze leveranciers. Daarnaast zorgt AI voor een boost in het herkennen van belangrijke opportuniteiten en het automatiseren van risk management.  

Sessie 3: Omnichannel logistics - 15 februari 2021 @ Liege Airport

Vandaag moeten internationale logistieke netwerken meer flexibel zijn dan ooit. Klanten verwachten een omnichannel en een sterk gepersonaliseerde aanpak. Logistiek en supply chains zijn de basis voor de consistente invulling van orders die via verschillende kanalen binnen komen. Liege Airport toont ons hoe een continue afweging tussen kosten, snelheid en betrouwbaarheid noodzakelijk is hierbij.

Sessie 4: Verticale integratie - 22 maart 2021 @ Polyvision

Door toenemende concurrentie en meer technologische mogelijkheden komt verticale integratie in een volgende fase. Dit heeft uiteraard belangrijke gevolgen voor de supply chain en het aankoopbeleid. Het aanbieden van ‘unieke’ producten via verticale integratie is een mogelijkheid om een dergelijke onderscheidende positie te vinden en te houden. Een verticaal geïntegreerde organisatie hebben kan een sleutel tot succes vormen, maar er kunnen natuurlijk ook risico’s mee gepaard gaan, afhankelijk van de sector en regio waar je in zit.

Sessie 5: Sustainable sourcing - datum tbc

Meer info volgt snel. 

Erkenningsnummer KMO-portefeuille:

DV.O105507

Aantal opleidingsuren: 15 uur

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskosten. Opgelet: Bedrijf inschrijving = bedrijf factuur = bedrijf aanvraag KMO-portefeuille. De aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

KMO-portefeuille   Mensura    Proximus

Contactpersoon

Ward Smits

Adviseur internationalisatie / aanspreekpunt brexit

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 1.000,00 excl. btw

Niet-leden:
€ 1.250,00 excl. btw 

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

100% van de deelname is verschuldigd als de annulering op minder dan 14 kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk gebeuren (per e-mail). Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Wij houden rekening met deze preventiemaatregelen

  • Wij houden 1,5 meter afstand van elkaar en respecteren de social distancing, zowel binnen als buiten.
  • Indien er geen 1,5 m afstand kan gegarandeerd worden vragen wij je om je mondmasker te dragen (bijvoorbeeld tijdens de koffiepauze, bij het binnenkomen en het verlaten van de vergaderzaal, wanneer je naar het toilet gaat,…).
  • Zalen en lokalen worden verlucht, materiaal wordt consequent gedesinfecteerd
  • In ons gebouw geldt een looprichting die aangegeven is op de vloer, gelieve deze te respecteren.
  • Handgels staan ter beschikking in elke zaal en in de hal.

We volgen de situatie op de voet en houden ingeschreven deelnemers op de hoogte rond eventueel extra maatregelen of wijzigingen.

ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
Logo Hands
alk
Logo JAM
Ethias
Trixxo